Článek Servisní deníček 10leté Fóbie

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Servisní deníček 10leté Fóbie

29. 05. 2017 - 22:29

vojtahavel: Menší písmo tam nemáš?

---
vojtahavel.pise.cz

30. 05. 2017 - 16:48

davidhavel: Vždyť já to mám hůlkovým písmem! .. ne, vážně, mně se to zobrazuje ve standardní velikosti, jak v mobilu tak na PC, i v práci.

---
davidhavel.pise.cz

30. 05. 2017 - 19:03

vojtahavel: Tak jsem to teď pouštěl i v jiném prohlížeči na počítači a furt vidím ten poslední příspěvek o přezutí miniaturním písmem. Ale na obou mobilech to vidím normálně

---
vojtahavel.pise.cz

18. 06. 2017 - 19:23

tycoon: Po dlouhé době zdravím. Vidím, že jsi fakt smolař, já mám najeto 308 tkm a motor zatím bez zásadních problémů (1x vadný zapalovací kabel, stržený závit vypouštěcího otvoru olejové vany).
Určitě prověř, jestli se někde nepřisává vzduch, ať už v sání nebo ve výfuku, s tímto "falešným" vzduchem lambda sonda nepočítá.
Mám ještě jednu radu a to je používat VIF benzin aditiv. Já jsem ho začal používat kvůli tomu, že se mi postupně zhoršovaly starty za vysokých okolních teplot (za chladu to startovalo v pohodě). Babišův bioethanol v dnešních benzínech se totiž rozkládá a to může "zasvinit" vstřikovače nebo sání. Po roce můžu říct, že se mi starty za vysokých teplot zlepšily. Ale hlavně... kolegova Felicie na benzín už skoro vůbec nejezdila, hned po startu musel přepínat na LPG, aby mu to nezdechlo, v servisu už mu i měnili benzínový vstřikovač, že prý byl ucpaný ...začal používat VIF a na benzín už mu to normálně jezdí. V LPG servisu mi už při přestavbě říkali, že si na benzín mám dávat pozor, abych ho neměl v nádrži moc dlouho.

20. 06. 2017 - 08:55

davidhavel: Ahoj! Díky Ti za návštěvu .. auto by mělo jít v červenci do servisu, tak uvidíme, co vymyslí... já už na to nemám ani chuť se v tom dál šťourat... dokonce jsem sehnal i novou škrtící klapku, kdyby to náhodou bylo tou.. Každopádně nyní se chyby objevují ihned po startu (a někdy zase několik dní vůbec).. benzín starý nemám, auto jezdí skoro pořád krátké trasy (1-5 km) kupuju u RobinOilu, takže snad žádné sračky.. Někdy se zase zastav, třeba budu mít i dobré zprávy

---
davidhavel.pise.cz

27. 07. 2017 - 21:18

vojtahavel: Já zase někde četl, že ba naopak má tohle auto složitou elektroniku

---
vojtahavel.pise.cz

27. 07. 2017 - 21:41

davidhavel: Složitá je v tom, že mezi sebou ty jednotky stále komunikují, což jiná auta údajně nemají, že je to nadbytečné. Myslel jsem to tak, že management motoru je prý u tohoto auta primitivní, nějakých 5, 6 čidel s údaji a z nich vypočtená data... no, kéž by se to tedy chovalo konečně korektně .

---
davidhavel.pise.cz

28. 07. 2017 - 09:30

modry: Někdy bychom si mohli popovídat, taky si teď s autem užívám. Naposledy zkolabovala veškěrá eletronika kromě rádia. Čekám na jedno mizerné relé a doufám, že to všechno vyřeší, ale už se mi točily v očích jiné cifry při hlášce "celkové selháhí elektroniky".

Máš celkový soupis (cenu) všech oprav za x let? Rád bych to porovnal, jen musíme dát stranou spotřebák - gumy, destičky atd.

---
modry.pise.cz

28. 07. 2017 - 19:59

davidhavel: Přijeď na pivo, vlastně pivo ne, viď? ... Celkové selhání elektroniky zní fakt jako PEKLO.., tak snad to bude jen to přitroublé relátko a auto zbytečně děsí. Ale asi do toho taky vcelku dost poslední dobou sypeš, co? Mrknul jsem kvůli Tobě do svých záznamů a se vším všudy, krom placeného parkování, tj. všechny díly, opravy, servisy,kosmetika,myčka,vůně do auta, stěrače, gumy, kapaliny, pojištění, havarijko atp. jsem za 3 roky utratil .. uf, to jsem neměl vidět... 85.706,- Kč, k tomu 65.714,- za PHM a najezdil jsem doposud 42.300 km... takže 3,58 Kč za dosavadní km bez zohlednění kupní a zůstatkové ceny.. Tak dej vědět, jak jsi na tom Ty

---
davidhavel.pise.cz

29. 07. 2017 - 14:24

modry: žabaři, za 6 let téměř 250tis. Bez PHM, pojištění atd. Takže náklady na km jsou 2,23kč bez PHM.
U mě je drahý spotřebák (kola 18", velké brzdové desky a kotouče atd), proto jsem chtěl spočítat zvlášt opravdu opravy a zbytek.

---
modry.pise.cz

30. 07. 2017 - 15:09

davidhavel: A z toho plyne: Kup si 2.0 Fábii v LPG a budeš na to dobře .. nechceš? O jedný bych za 100tis věděl

---
davidhavel.pise.cz

31. 07. 2017 - 08:41

modry: Z tohoto důvodu jsem si pořídil ještě 120d, jako ekonomičtější auto. Žel bohu na 100km ušetří jen 1L nafty.

---
modry.pise.cz

19. 12. 2017 - 10:22

tycoon: Zdravím po delší době. Fabku jsem teď prodal s 320 tkm. Celkové náklady 2,71 Kč/km (je v tom opravdu vše od PHM, přes ztrátu hodnoty, opravy, havarijko, až po kapalinu do ostřikovačů ... ale není v tom započítána má práce a píle při výměnách oleje a drobných opravách). Problémy s lambda sondami jsem neměl, v paměti závad nikdy nebyla ani sporadická chyba týkající se lambda sondy, potrápily mě spíše mechanické věci jako kotouče, třmeny, ložiska kol a naposledy dvouložisko převodovky.
Tvůj kus je fakt výjimka. Od mnoha servisáků jsem slyšel jen slova chvály na ten motor. Dle mého názoru je evidentní, že podstata problému není v samotné lambda sondě.
Co se týče diagnostiky, ventil recirkulace výfukových plynů to určitě není, nic takového ten motor nemá. Stáhni si někde oficiální dílenskou příručku pro Fabie, tam je popis chyb přesnější, i když také ne dokonalý. Jsou tam i kontrolní postupy funkčnosti lambda sond.

27. 12. 2017 - 11:34

davidhavel: Ahoj, opět díky za návštěvu! .. já mám vždycky nějaký "Btyp".. náklady na km mám 5,30 když nezohledním zůstatkovou hodnotu auta a pořád to stoupá, jezdí se méně a méně km na čím dál kratší trasy, nic pro takový motor. Po mechanické stránce jsem zatím nic krom silentbloků ramen a pantu zadních dveří řešit nemusel, ale ty "lambdasondy" jsou fakt zlo... zajímalo by mě, jaké by to bylo, když by to auto nikdy nečichlo k plynu, každopádně teď to dělá bordel plyn neplyn.. že AZL nemá EGR jsem si také dohledal, ale jednoznačný popis té chyby se nedaří... takže zase půjde do servisu. Nemám na to nervy...a před STK se dám asi na modlení..PS: dle testu sond jsou samotné sondy v pořádku.

---
davidhavel.pise.cz