Servisní deníček 12leté Fábie AZL, LPG

26. leden 2020 | 15.23 | rubrika: Fóbie 2.0 LPG

26. 1. 2020 - 262.283 km - po delší době jsem auto přenechal manželce a i ona mi potvrdila, že auto špatně drží stopu. Nevím, jestli to je pouze vlivem 5 let starých zimáků a teplot kolem nuly (auto v zatáčce nedrží stopu, téměř při každém rozjezdu hrabe), či tlumičů na odpis, případně rozhozené geometrie v důsledku zatím neidentifikovaných závad provázejících pazvuky na přední nápravě. Výměna LIDL žárovky H7 v PP světle (po 14 měsících resp. 26,5 tkm) za "Blue Filson". (rekordní výdrž tak má zatím OSRAM - 37M resp. 44,2 tkm).

22. 12. 2019 - 260.0xx km -  preventivní dobíjení baterie, která buď rapidně ztrácí kapacitu (klidové napětí 12,44 V), nebo je jakýsi "problém" se startérem, resp. alternátorem. Ačkoli je stále nad nulou, studený start je neochotný zcela stejně, jako před 10 měsící, kdy jsem se rozhodl tehdejší baterii vyměnit preventivně za novou..tedy zbytečně. Luxování interiéru, výměna pravé prasklé žárovky osvětlení RZ 5W za 10W, snad se nebude vyhřívat krycí plast.

e-fabia

8. 12. 2019 - 259.174 km - výměna hadice sekunádrního vzduchu, amatérská zkouška těsnosti sání (sprejem). Při zkušební jízdě na BA chyby ŘJ motoru: P3211 - chyba řízení vstřikovače, P0420 - nízká účinnost katalyzátoru, P0133-5 - LS1 pomalá, signál mimo rozsah, porucha vyhřívání. Doufám, že výměnou hadice sekundáru se trvale odstranila alespoň chyba P0411 - sekundární vzduch nízký výkon (netěsnost), nicméně tato chyba se naposledy objevila 2/12. Dolití 3 dcl chladicí kapaliny; značná emulze na víčku pro dolévání oleje. Vzhledem k tomu, jak hladina chladicí kapaliny významně kolísá, a to více, než bych díky roztažnosti kapaliny očekával (před jízdou doleji pod minimum, po jízdě je nad maximem), že auto pocitově špatně topí a navzdory omezené funkci katalyzátoru bych řekl, že více kouří, v létě se často spouští sahara a přitom jízdou nejde dosáhnout vyšší teploty kapaliny než 78´C a při jízdě z kopce padá teplota až na 54´C, po přetěsnění čidla chladiče a výměně termostatu bude nutné vyloučit možnost vadného těsnění pod hlavou. 

sekundár_emulze

18. 11. 2019 - 258.415 km - 11 400 km jízdy s permanentně rozvíceným "kuřetem" přineslo své "ovoce" v podobě chyby P0420 - nízká účinnost katalyzátoru, která se nyní obejvuje téměř každou jízdu; dle VAG je však tato chyba stále sporadická. Jezdím dál, uvidím, co se bude odehrávat po výměně netěsnící hadice sekunádrního vzduchu a následně po výměně lambd(-y), kterou ale plánuji až na jaro před kontrolou EM. Zatím se marně snažím zjistit reference na neoriginální katalyzátory (JMJ, TYLL).Opět začalo hučet ložisko kola, domnívám se, že jde o totožné ložisko, které bylo při 250tkm měněno na LP kole. Pocitově bych řekl, že se hučení odehrává i ze zadní části vozu, ale to můžou způsobovat zimní gumy. Nyní potřebuji auto téměř denně, reklamaci tak odsouvám až na leden. Divné zvuky z převodovky/spojky/od poloosy se ozývají čím dál časteji (bouchnutí/klepnutí), skoro si přeji, aby byly tak časté, aby se daly u mechanika "předvést".

22

.. a to je jen diagnostika ŘJ motoru. 

komentáře (2) | přidat komentář | hodnocení 0.00 (0x) | přečteno: 401x

Provoz Fóbie v číslech 59 měsíců

4. červen 2019 | 16.24 | rubrika: Fóbie 2.0 LPG

Fóbie v Jesenikach

Okolnostmi jsem byl donucen vyměnit svůj telefon za nový a jelikož jsem si v tom původním shromažďoval různé údaje o Fóbii, tak tady mám takový výcuc :)

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení 2.5 (2x) | přečteno: 105x

Angína

3. květen 2019 | 07.32 | rubrika: Foto dne

 Janča se vrátila po 5,5 letech mateřské s Jeníkem a pak s Klárkou do práce. Co čert nechtěl, hned od prvního dne je Klárka nemocná a tak jsem já nastoupil na OČR. Zkusím si tak trošku "otcovskou" :).

angína

Musím držet basu, když má mít Klárka zabalený krk, musím taky :)

komentáře (4) | přidat komentář | hodnocení 1 (1x) | přečteno: 160x