Jak už jsem psal, koupil jsem si za 8000,- "M"kovou 105tku z prosince roku 1987, osazenou motorem ze 130tky na čtyřkvaltové převodovce. Jednalo se o amatérský pouličně garážový tuning, který se v té době (2005) začal obrovskou měrou rozmáhat a o pár let později by takovéto auto každý posměšně označil za "tucing". Přestože auto bylo hotové sotva z poloviny, v té době jsem si i tak připadal jako král ;)
V květnu 2005 jsem žil již dva roky na vesnici a bez auta to bylo těžké. Nějakou tu korunu jsem měl našetřenou, ale na vytouženého Favorita to bylo ještě pořád málo. Každý čtvrtek jsem pročítal TipServis a koukal, co se nabízí. Běžná cena Škodovky byla kolem 10tis, ale když už (zase) Škodovku, tak alespoň nějakou hezkou.
Inspirováni filmem Rychle a zběsile (2001) jsme s kamarády začínali obrážet tuningové srazy v Mimoni a v Doksech. Nic pro nás nebylo tehdy důležitější než zapadnout mezi tunery, případně se i blísknout. Ve chvíli, kdy jsem spatřil tento inzerát:
bylo rozhodnuto, půjdu do tuningu!
Trošku podivný název rubriky, že? Vysvětlení je ale jednoduché. Nevěděl jsem, jak přesně vozítko o kterém zde chci psát pojmenovat, jelikož "Mráček", jak jsme mu familierně říkávali, nikomu nic nepoví a motorů se vystřídalo v této "eMkové" Škodovce zrozené 23. prosince 1987 vícero.