Jak už jsem psal zde, existují předpisy o dobách řízení a dobách odpočinku, které se vztahují na silniční nákladní a osobní dopravu pro řidiče nákladních vozidel nad 3,5 t a řidiče dálkových autobusů.
Řidiči profesionálové se musí řídit směrnicemi o povolených dobách řízení a nařízených dobách odpočinku, o kterých jsem psal zde a také zde. Mimo to (aby toho nebylo málo!) máme v ČR ještě další předpis o zákazech jízdy nákladních vozidel nad 7,5 t a souprav vozidel nad 3,5 t. Věřím, že řidiči osobáků tento předpis vítají, ale pro dopravce je to pakárna, pro řidiče peklo...
Jak možná víte, právě absolvuji základní školení řidičů profesionálů nutné pro získání profesního průkazu. Žádná příručka k výuce nebyla vydána a tak se člověk naučí odpovědi na testy (i minimálně zkušený, průměrně inteligentní člověk s nějakými řidičskými a technickými znalostmi nemá žádný problém zvládnout testy