Ukazatel množství LPG v nádrži

30. září 2008 | 07.48 |

Pokud jezdíte na LPG, a zejména pokud máte totožné zásobníky montované do typové řady automobilů Š 105/120 (BRC - válcovitá nádrž), možná vás někdy napadlo co to v té nádrži občas cinká a jak funguje ručička palivoměru na nádrži.

Cinkají a ručičkou hýbají MAGNETY! Tuto vcelku nedůležitou informaci jsem se dozvěděl, když mě můj Golf naposledy vystrašil při dotankovávání plynu. Více než týden jsem jezdil a ručička pořád ukazovala půl nádrže, zdálo se, že auto snad jezdí na vzduch. Jelikož mi nechodí počítadlo kilometrů (stějně jako rychloměr, ale o tom pssst!), nevěděl jsem, kolik toho můžu ještě najezdit, tak jsem jel pro jistotu dotankovat. Jaké bylo moje překvapení, když najednou ručička ležela až kdesi pod nulou...

Začal jsem tankovat, zvyklý, že dotankovávám kolem 20L a ve cvhíli, kdy jsem měl natankováno přes 30 radši stojan vypínám s tím, že bůh ví kam to utíká, ačkoli únik vidět nebyl. Překvapil a mírně mě vystrašil fakt, že se ručička ani nepohnula a to by v nádrži mělo být již více než 3/4 jejího objemu, kdy tlakový ventil měl znemožnit další tankování. Napadlo mě, že tento ventil je závislý na ukazately množstí LPG, což se mi pranic nelíbilo...

Jelikož je toto již můj třetí vůz na LPG, věděl jsem, že se ručička občas sekne a že stačí nádrž, nejlépe gumovou paličkou, poklepat cca 30 cm vlevo, vespodu od budíku a mělo by se vrátit vše do normálu. Osvědčeným způsobem jsem ale dosáhl jen toho, že sklíčko pod plynotěsným víkem nádrže lpg, chránicí ručičku ukazatele vypadlo a následně i ručička samotná...

Vyplašený volám pánovi, co tyto zařízení do aut montuje. Ten mi sděluje, že ručičku můžu v klidu do budíku zpět nasadit, že se nic nestalo, stejně tak sklíčko a pečlivě a opatrně zavřít plynotěsnou schránku. Při jejím sebemenším poškození (prasklině, ulomeném držáku) je auto pro provoz nezpůsobilé a nová stojí cca Kč 500,-! Dále mi mechanik sděluje právě fakt, že došlo ke "slepení" magnetů, které jsou v nádrži a ručičku ovládají a proto ta neukazuje a že ve chvíli, kdy palivo ubyde pod 1/2 tak mám nádrž znovu poklepat a ručička se "probudí". Rovněž mě ujistli, že tlakový ventil není závislý na ukazately množství LPG a že nádrž tedy nelze i při poruše ukazatele přetankovat.

Ručičku ukazatele jsem nasadil, stejně tak víčko ukazatele, zavřel plynotěsnou schránku a odjel k Janče domů. Cestou přejíždíme železniční přejezd, magnety zacinkají a světe div se, ručička ukazuje skoro plnou :)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (2x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Ukazatel množství LPG v nádrži milan* 30. 09. 2008 - 14:18
RE(2x): Ukazatel množství LPG v nádrži davidhavel 01. 10. 2008 - 06:40