Posledních pár set km a týdnů mého VW II

8. červen 2009 | 09.39 |

Flek je můj dosluhující VW Golf druhé generace, který získal svoje jméno díky "opravám" reznoucí karoserie od předchozího majitele. S autem to nebylo od začátku jednoduché a koupě jsem poprvé litoval již  čtyři hodiny po podepsání smlouvy a nepřestávám litovat doposud. Akorát jsem značně otupěl a s nemilými fakty se smířil. Přesto, splnil jsem si svůj pubertální sen o tom, že mi právě tento typ auta bude říkat pane :).  

Autem proteklo již těžko uvěřitelných Kč 26 tis,- (včeně pořizovací ceny) a přesto je v silně neutěšeném stavu. Bylo by potřeba vyměnit komplet přední nápravu včeteně nápravnice, tlumičů, čepů a brzdových kotoučů. Přezout pneumatiky a necaht seřídit geometrii. Dále pak vyvařit místy podlahu, vybrousit a vykytovat dveře, vyměnit zadní brzdové obložení, výfuk a převodovku. Investice za dalších cca 15 - 20tis pouze za materiál, která nemá do auta s r.v. 1985 význam, jelikož její návratnost by se stejně zastavila pravděpodobně ve chvíli další návštěvy STK.

Mým cílem (a snem) je udržet Fleka v provozuschopném stavu právě do konce platnosti STK bez dalších (větších) investic, což znamená cca do července 2010. Nezbývá než doufat, že mi budou všichni potřební elementálové příznivě nakloněni a auto v klidu doslouží a následně se odebere k věčenému spánku na nedaleké vrakoviště.

Co se mne už auto natrápilo se můžete dočíst zejména v tomto článku, kde jsou i odkazy na další (podrobnější) články s Flekem související. Důvodem začátku psaní tohoto nového "deníčku" je fakt, že píše.cz má omezenou hodnotu maximálního počtu znaků jednoho článku (což jsem do nedávna nevěděl) na nějakých 65tis. Tuto hodnotu jsem překročil, jelikož mi v nenávratnu zmizely zápisky prvích třech týdnů od koupě Fleka. Nu, ještě že jsem psal i ty "externí" články viz. např. Stratiplná cesta domů, První Golfový den v Děčíně,

pise.cz/60214-seznameni-s-realitou.html">Seznámení s realitou a další.


V nejbližší době se musí:

1) vyměnit alternátor

2) nechat seřídit ventily, karburátor a zapalování


21. 05. 2009 - přemýšlel jsem a počítal... tohle auto bylo mnohem nespolehlivější než všechny mé předchozí Škodovky a navíc mě stálo nejvíc peněz.... poučení v tom vidím jediné - pokud staré auto, tak jedině Škodovku, když nic jiného, tak díly stojí často méně než 1/4...

18. 05. 2009 - papírová konečná aneb "trvalé vyřazení vozidla z evidence" ... pokud mi nepřijde odněkud pokuta za překročení rychlosti, tak už o Golfu (snad) neuslyším a bude jen v mých značně rozporuplných vzpomínkách

Vyřazení

07. 05. 2009 - auto se  odebralo do automobilového nebe za pouhých Kč 800,-- Ať žije ekolikvidace zdarma...

05. 05. 2009 - předání dokladů od auta "odtahovákovi" a odebrání registračních značek z vraku...

03. 05. 2009 - dnes byl druhý den dovolené, nalítali jsme necelých 150 km po cestách i necestách a když už jsme se vraceli z posledního výletu a řešili, zda ještě pojedeme do Příbrami nakoupit uzeninu na večerní opékání či to o den odložíme, byl to již několikátý výjezd po dlažebních kostkách z Orlické přehrady do Bohostic. Najednou se mi zdálo, že auto nějak plave, hůř zatáčí, špatně se vyvádí ze zatáčky, asi jsme pí.... ráááána, smyyyyyk.... levý čumák o 10 cm níž... nepíchli, je po nápravnici.... jsme celí, ale dovolená je v řiti, stejně tak jako toto auto. Odtah na plaťáku do Děčína za cenu 10,-/km (2x200 km) nepřichází v úvahu, protože poté bych opravou opět přeplatil několikanásobně reálnou hodnotu auta... asistenční služby k mému povinnému ručení jsou sjednány pouze pro případ havárie, ale operátorka mi dává alespoň číslo na odtahovku... Janča brečí, odtahujeme auto, za kterým zůstal několikametrový smyk, co nejvíce to jde ze zatáčky... volám odtahovku, bude tu nejdřív za hodinu... je jasné, že je po všem... po dovolené, po autě, po náladě... sesypávám se a zatímco vyškubávám autorádio z palubky, tečou mi po tvářích slzy jako hrachy... dávám vědět rodině... sedíme tak daleko od auta, aby v případě, že do něj někdo vletí, nás nesmetl-o/i... sluníčko se začíná schovávat za kopce, ochlazuje se, díky nervům je nám doslova zzzima... máme děsnou žízeň, bez chuti do sebe cpeme náš jinak velice oblíbený lovecký salám, jelikož jsme od rána nic krom nanuku nejedli... odtahovák přijel... zkušeným okem mrkne na "závadu" a diagnostikuje díky stáří vozu jeho smrt... zastavujeme dopravu, nakládáme, odvážíme několik desítek kilometrů Fleka do Solopysků... většina lidí, s kterými jsem po telefonu mluvil (pokud jsem se vůbec dovolal) na nás se zájmem hází bobek, řešení situace je jen a jen na mě... povedlo se mi "dohnat" Pařízka a zjišťuji, že kluk z netu může být nejen kamarád, ale opravdu opravdový přítel, který vás nenechá v nouzi... sedíme v hospodě... dávám si první, opravdové dovolenkové pivko, nějakou Chmelnickou destíku či co... pořádně to nevnímám... platím Kč 2800,- za odtah... kdosi objednává pár panáků, dává si i Janča... než dopijeme, násilně mi Jana otáčí hlavu a za námi stojí Martin... byl v Praze, vezl svojí milou domů, tak to sem měl nedaleko... rabuju z auta co jde, ale moc toho není... ve 23:30 hlásím Janiným rodičům "tak jsem Vám ji dostal celou domů"... alespoň že tak.

02. 05. 2009 - dnes jsme vyrazili s Golfem na dovolenou, nacourali jsme tak za jediný den 240 km, což je nejvíc za dobu, co ho máme, pokud nebudu brát v úvahu strastiplnnou cestu domů, po jeho koupi... Flek šlape jako hodinky :), jen o tu nápravu mám obavy...

30. 04. 2009 - přezouvání pneumatik... všechny 4 dojeté zimáky přišly dolů a na Golfíka jsem nechal nazout gumy z předchozích Škodovek... dopředu tak přišly velice zachovalé bezdušové letní Debici 165/70 a dozadu letité, ale prakticky nejeté protektory se známým vzorkem OR34, to v rozměru 165/80 s dušemi. Golfík tak šel mírně s čumákem k zemi, což nebylo ani tak zjevné na pohled, jako spíš to byl zajímavý subjektivní pocit za jízdy. Vzhledem k tomu, že kola byla před namontováním ještě perfektně vyvážena a vzorek byl po celé šíři pneumatik, volant se přestal konečně klepat a jízda byla tak mnohonásobně příjemnější. Navíc se mi podařilo absolvovat tuto přezouvací procedůru u známého mého známého a tudíž mě 11x demontáž pneu z disku a 4x montáž na disk + vyvážení přišlo na krásné lidové tři stovky... vadou na kráse tak byl pouze fakt, že na Golfa patří podle velkého TP gumy s rozměry 175/70.

24. 4. 2009 - dnes jsem byl nechat vyvážit přední kola... nu, nepotěšili mě... při záměně pneumatik jsem si vůbec nevšiml, že jsou místa, kde jsou bývalá zadní kola zcela bez vzorku a nebo, a to je ta horší varianta, mám tak hrozně rozhozenou geometrii, že se za měsíc kola ohoblovala... nezdá se mi to ale pravděpodobné, když při puštění volantu jede auto (téměř) rovně... každopádně kola nešla vyvážit, jelikož nehází kolo samo o sobě (skončili jsme již prvním - levým předním, jelikož nemá cenu vyvažovat druhé, když jedno stejně bude házet dál), ale na pneumatice je minimálně v jednom místě boule, takže proto auto tolik "hopsá"... njn, to jsou ty protektory, o kterých bývalý majitel tvrdil, že jsou to fungl nové zimáky :-D. U Janči rodičů mám uskladněná komplet kola ze Škodovky, rozměry pneumatik jsou totožné s těmi, co jsou na Golfu (ačkoli tam mají být jiné), takže příští týden musím mezi Kauflandem a zaměstnáním místo oběda stihnout komplet přezout a to přehazování jsem si tedy mohl odpustit... no, alespoň že mě to dneska stálo 0,- Kč a mám svého soukromého "přezouvače" :) - žádný pneuservis, který si účtuje snad i vzduch do kol... snad to klapne a svezení Flekem bude zase o něco příjemnější, kór když nás za 9 dní čeká dovolená a nějakých 1500 km...

17. 4. 2009 - již při záměně pneumatik jsem si všiml, že prasklina na nápravě, kterou jsme s tátou řešili vloni, se začíná objevovat i na druhé (řidičově) straně. Spolu s nevyváženými, aktuálně předními koly, je řízení při velmi pomalé jízdě nebo při jízdě nad 70 km/h dost nepříjemné - volant se kroutí jako v Zetoru. Navíc se již v zatáčkách ála kruhový objezd a vyšších začíná ozývat nemilé lupání a bouchání právě od přední nápravy, resp. z řízení... Bože dej, pokud se to má rozpadnout, ať jedu zrovna hooodně pomalu a je to v okolí Děčína a né za 3 týdny v středních a jižních Čechách na dovolené... 

08. 4. 2009 - snažím se jezdit s lehkou nohou a to i navzdory tomu, že občas jezdím v plném obsazení. Co naplat, že Vmax na 3tis otáček je 78 km/h, "víc to prostě nejede", když to nechci "zbytečně krmit"... při kombinovaném ježdění město/dálka jsem se tak i díky teplejšímu počasí dostal na rekordně minimální spotřebu 8,72 LPG/100 km!

05. 4. 2009 - výměna oleje a olejového filtru ; netěsnost výfuku objevena v prvním spoji. Když je auto studené, dost kouří (bíle) a z výfuku kape voda. Vmax 120 km/h :-D ... jsem říkal, že od seřízení to nějak nejede... ale co, hlavně že to (většinou) necuká a (drtivou většinou) nastartuje.

28. 3. 2009 - vzájemná záměna pneumatik - přední za zadní a naopak. Při této příležitosti jsem omrknul stav svařence, který jsme s tátou před více než půlrokem byli nuceni vytvořit na přední nápravě. Vše drží jak má, takže maximální spokojenost. Hrozivě vyhlížející brzdové kotouče po výměně destiček jsou na první pohled ve stejně hrozném stavu, což je vlastně pozitivní zpráva.  V mezích možností je tak vše v provozuschopném stavu a "v pořádku".

Výfuk25. 3. 2009 - svařování výfuku. Ve středovém spoji výfuku šla rozebrat jen jedna strana (povolit matka) a tak se musel nahřívat autogenem. Poté jsme zadní část výfuku včetně, resp. a tlumič vyndali. Z tlumiče výfuku, který je italské výroby, jsem vyklepal slušnou hromádku vyhnilých přepážek a zjistil jsem, že tlumič je po celé délce prasklý, naštěstí jde jen o vrchí obal. Karlové, kteří mi výfuk opravovali (táta se synem), vyřízli i nahnilou část zadní trubky výfuku a převařily novým plechem. Poté se trubka svařila zpět k tlumiči a celý výfuk se namontoval zpět na auto. Po nastartování a ucpání výfuku zjištěna mírná netěsnot v jeho přední části, zřejmě ve vlnovci, avšak to jsme již neřešili. Bylo zavařeno víc, než jsem měl v plánu, výfuk byl a je celkově v lepším stavu, než se čekalo. Zvuk auta je opět příjemně, tzn. "tiše" bublající (když nechcípá) a výfuk je téměř bez rezonancí. 

24. 3. 2009 - půl stupňě pod nulou, auto nastartuji na LPG, ale studené volnoběh neudrží. Přepínám na benzin, ale situace se nezmění. Nezbývá nic jiného, než oškrábat skla a pak teprve startovat - tedy rovnou vyjet, jelikož čekat v autě "s plynem na podlaze" až se motor zahřeje na provozní teplotu a bude držet volnoběh je hovadina. Ach jó .

22. 3. 2009 - zvýšil jsem bohatost LPG a přidal volnoběžné otáčky, auto se tak občas zakucká (vynechá), ale nechcípá již tak často. Alergické je nyní na přidání plynu při startování, kdy se opět vracím k systému protočit bez plynu a poté startovat přes plný. Chytá tak na potřetí.  Volnoběh 700-1150 ot/min. Jsme prakticky tam, kde jsme byli.

Přední pneu jsou již dojeté "na špalíčky zralosti", zadní vypadají na pohled v lepším stavu, na nazutí těch z bývalé Škodovky nemám peníze (demontáž z disku Škodovky, demontáž kol z Golfa, demontáž gumy z Golfa, nazutí gumy ze Škodovky, vyvážení, nazutí na Golfa a je víc jak 800,- v pryč) a tak bude muset postačit prohození pneu, které plánuji na sobotu, kdy nemá pršet.

20. 3. 2009 - auto studené na volnoběh chcípá ; stejně tak za jízdy při vyřazení, občas to dokonce stihne i během přeřazování. Děje se tak jak při běhu na LPG, tak na benzin.  Při přidávání plynu do kopce se místo akcelerace začne dusit a je nutné podřazovat. Chová se vlastně skoro stejně jako před výměnou karburátoru. 6 týdnů po seřízení motoru se pomalu ale jistě vracíme k dřívějšímu stavu. Navíc motor začíná vydávat podivně kovové zvuky, jako by běžel na sucho. Sakra, za necelých 7 týdnů máme jet s tímto strojem na dovolenou sjezdit jižní Čechy...

17. 3. 2009 - auto začíná hůř startovat, je znát, že už je to zase nějaký ten pátek od seřízení. Chytá sice pořád bez problémů, ale "až" na podruhé. Na poprvé vždy blafne a hned zase chcípne, ať už na benzin či LPG. Také bylo nutné na LPG přidat volnoběžné otáčky, které sice byly téměř na předpisových 850 ot./min, ale motor tak měl značně nepravidelný chod a zejména při dobržďování s vyřezeným rychl. stupněm měl tendenci skoro chcípat (ot. pod 500/min.). Jak jsem se dočetl, je toto typická závada většiny benzinových Golfů II. generace, s kterou si ví málokdo rady. Volnoběžné otáčky se tak pohybují opět v závislosti na teplotě motoru mezi 800-1100/min. Dnes jsem také vyměnil svoji 41Ah baterii (15 měsíců stará bezúdržobvka) za 55 Ah, cca o rok starší údržbovku, čerstvě nabitou a zdá se, že v perfektní kondici. 41ku postupuji v rámci "rodiny" do Felicie. Aktuální kombinovaná spotřeba cca 10,2 L LPG/100 km.

14. 3. 2009 - i s nesvařeným výfukem a dírou v podlaze se dá jezdit... vyrazili jsme tedy na výlet, naštěstí jen do okolí Ústí nad Labem... proč naštěstí? Protože téměř přesně po 5ti týdnech od mé opravy vedení spojky ála co dům dal, se umělá hmota táhla unavila pnutím natolik, že praskla. Mnou vyrobená podložka zajišťující táhlo proti posunu do vnitřku karoserie tak přišla o osazení, neměla jak táhlo zajišťovat a spojka tak přestala fungovat. Vydrželo to asi tak o čtyři až pět týdnů déle, než jsem čekal :-? Posledních 15 km z výletu se tak jede domů na laně. "Domů" tzn. stavujeme se o vesnici dřív před mojí domovinou u jednoho servismana (pana M.), který si zprvu nechce nechat vysvětlit co potřebuji, ale nakonec přistoupí na řešení, které jsem chtěl udělat již před těmi pěti týdny, ale bez svářečky jsem toho nebyl schopen. O hodinu později jsme již doma včetně auta a Janča je o dvě stovky chudší. Všem zúčastněným za pomoc děkuji!

12. 3. 2009 - dirka v podlaze, které jsem si všiml při zjišťování místa, kde je prasklý výfuk, se během týdne natolik zvětšila, že jí bez problémů prostrčím ruku. Z části je tento otvor krytý kobercem, z části je vidět z auta na silnici. Nejhorší na tom je skutečnost, že se podlaha propadla v místě uchycení lyžiny nesoucí moji (řidičovu) sedačku... nemohu se ubránit vzpomínce na mojí poslední Škodovku, kde jsem podlahu nahrazoval sololitovou deskou...

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 2.33 (3x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Posledních pár set km a týdnů mého VW II milan* 13. 03. 2009 - 16:14
RE(2x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II davidhavel 13. 03. 2009 - 16:22
RE(3x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II samotar®vzpomina.cz 15. 03. 2009 - 01:50
RE(4x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II davidhavel 16. 03. 2009 - 14:19
RE: Posledních pár set km a týdnů mého VW II klementuv-moped 14. 03. 2009 - 12:42
RE(2x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II davidhavel 16. 03. 2009 - 14:14
RE: Posledních pár set km a týdnů mého VW II vojtahavel 20. 03. 2009 - 15:00
RE(2x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II davidhavel 20. 03. 2009 - 16:15
RE: Posledních pár set km a týdnů mého VW II vojtahavel 17. 04. 2009 - 14:56
RE(2x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II davidhavel 17. 04. 2009 - 15:08
RE: Posledních pár set km a týdnů mého VW II vojtahavel 18. 05. 2009 - 21:20
RE(2x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II davidhavel 18. 05. 2009 - 21:24
RE(3x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II parizek 19. 05. 2009 - 12:56
RE(4x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II davidhavel 19. 05. 2009 - 14:20
RE: Posledních pár set km a týdnů mého VW II klementův moped 18. 05. 2009 - 22:01
RE(2x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II davidhavel 19. 05. 2009 - 14:13
RE: Posledních pár set km a týdnů mého VW II cestovatelka* 24. 05. 2009 - 14:15
RE(2x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II davidhavel 25. 05. 2009 - 06:08
RE: Posledních pár set km a týdnů mého VW II milan* 08. 06. 2009 - 18:38
RE(2x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II davidhavel 09. 06. 2009 - 07:09
RE: Posledních pár set km a týdnů mého VW II klementuv-moped 10. 06. 2009 - 18:23
RE(2x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II davidhavel 11. 06. 2009 - 06:17
RE(3x): Posledních pár set km a týdnů mého VW II klementuv-moped 11. 06. 2009 - 13:17