Článek Servisní deníček 13leté Fábie AZL, LPG

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Servisní deníček 13leté Fábie AZL, LPG

04. 07. 2020 - 12:49

gondis: Ahoj pane,
Jestli mohu dodat něco k té lambde. Máš zvýšenou spotřebu oleje? Pokud ano, tak to může lambdu otrávit. Co doporučit, buď nové kroužky a gufera a nebo zkusit hustší olej.

06. 07. 2020 - 08:24

davidhavel: Ahoj Gondis. Díky za reakci, nicméně ani tudy cesta nevede. Auto bere cca 1dcl oleje na 1tkm, tedy litr na výměnu (10tis km)..

---
davidhavel.pise.cz

08. 07. 2020 - 12:37

gondis: Deci je ještě ok, ale lambdu otravi třeba i jen trochu silikonového spreje. Jaký olej používáš?

16. 02. 2021 - 17:21

kuře: Lambdu ti odpaluje LPG. Nemá cenu to řešit, ničeho nedosáhneš. LPG spalování je v režimu chudé směsi, tudíž vyšších spalovacích teplot. Jsou na to teorie proč. Jedna z příčin je pomalejší šíření plamene atd. Prostě se teplo nestačí předat stěně motoru a dochází k tomu, že lambdy ti odpálí nadměrné teplo, které jde přes kolektory nebo svody, ať už to nazveš jak chceš, ven. Možná by pomohla trochu bohatší směs LPG, možná ne. Každopádně to asi nejde správně nastavit a je to nativní fíčura, kterou tě výrobce oplodnil.
Hele Nemůžeš za 70k které jsi ujel dát 150K do servisu. To už máš lepší operativní leasing.
Jinak 2.0 je krásnej motor.

16. 02. 2021 - 17:26

davidhavel: No to je zase blbost zasleoenych Petrolheadů. Jak patrno, vyzkoušel jsem s novou lambdou několik tisíc km na BA a lambda klekla taky. Ohjedne servisu opět mimo mísu. Kupecké počty ovládám. Za servis LPG a Lambd a věci tím spojených, jsem dal sice v průběhu 7 let 40 tis, ale s autem už najezdil 110tkm při úspoře cca Kč/km, takže díky za příspěvek, ale vlastně není za co

---
davidhavel.pise.cz

16. 02. 2021 - 17:25

kuře: Jo, nastav si u LPG eliminaci teploty motoru. Ať ti to na LPG jede hned po startu a po prošlápnutí plynu. Mám to tak no, ...nevim, 120 tisíc km. Jezdí to furt. Ale já to nemeju a motor nestresuju údržbou.

16. 02. 2021 - 17:30

davidhavel: Tvl k Tobě bych si auto dát ladit nechtěl ) Ale Tvé auto, Tvá volba. Auto se mi v mrazech přepíná po 2 km, když má voda v reduktoru 30 stupňů, na tom fakt nezchudnu, než bych riskoval zamrzání součástí. Nic ve zlem, každý si to Sereme po svém.

---
davidhavel.pise.cz

16. 02. 2021 - 17:57

kuře: Neber to osobně, i když chápu, že je to těžký. V článku Fóbie v číslech 2014-2019 zmiňuješ náklady 140k (tuším) na servis a ujeto 70k km. To mě zarazilo, protože to nedává ekonomický smysl.
Jinak máš pravdu, moje auta nevypadají hezky, není to pro mě důležitý. Trvám na funkčnosti provozně nezbytných částí. Ostatní jsou pro mě nice to have fíčury.
K těm ložiskům si přečti tohle, jestli to neznáš: https://dfens-cz.com/vymena-loziska-u-fabie-china-style/
To LPG a vyšší tepelné namáhání motoru. Hele, nevíš nic. To není ostuda, ale máš se nejdřív zamyslet než to smeteš se stolu, třeba ti blbec z internetu radí dobře. Je možné, že lambda ti odejde i na BA, ale to byla nejspíš čínská a ne original Bosch. Originál bývaly 3x dražší, ale nevím, už to nesleduju.
Katalyzator nikdo reálně nemění. Máš to dát na STK a emise do servisu. Normální servis se tě pak zeptá, jestli chceš STK nebo jestli to chceš opravit. Za 2 kila ti naměří emise jako u novýho auta.
Hele, nejsem servisman, jen jsem půl života neměl peníze na to s nima hospodařit podle tvého vzoru.
Měj se.

17. 02. 2021 - 12:04

davidhavel: Máš pravdu, bral jsem to osobně. Náklady 140 tis Kč tuším zahrnovaly úplně vše, co se do auta kdy investovalo s jedinou výjimkou - parkovacích lístků, tedy i cenu pořizovací. V současnosti to dělá přesně 335 532 Kč a to včetně PHM na 110,3 tkm, tedy 3 Kč na km bez odečtení zůstatkové ceny auta. Něco tu sice hapruje, protože program, ve kterém si vedu statistiku tvrdí 4,70.. budiž, že by tolik dělal rozdíl zůstatkové ceny je blbost, navíc ho program neumí zohlednit. K logice "no design" "power on" se též přikláním, škrábance neřeším, ani promáčklé dveře, peníze z bouračky jsem radši použil jinde. O ložiscích vím, článek znám, D-fens jsem kdysi dost četl, otázka je, zda to zná mechanik, já si na autě sám nedělám nic krom výměny kol, oleje, kapali a filtrů, stěračů a nestydím se za to. Oproti tomu si myslím, že o LPG vím opravdu dost, tepelné namáhání motoru díky vyššímu oktanovému číslu atd. nezpochybňuji, ale konstatování "nevíš nic" - jo, nemám to brát osobně. Aha, tak neútoč, když sám píšeš o věcech, o kterých víš prd. Lambda byla samozřejmě BOSH, nicméně dovolím si Tě poučit, že BOSH není originál Bosh je prachobyčejná druhovýroba za nějaké 3tis, ale já tam měl lambdu vyvíjenou pro Škodovku za 6 tis, což by jsi se též dočetl, kdybys moje elaboráty nečetl zběžně, ale chápu, že do toho se nikomu nechce (taky to nikomu necpu, byl to deníček mého auta).Rady ohledně emisí - no, někdo kontakty má, jiný ne. Já mám rád věci v pořádku a poctivé; chápu, pro mnohé čecháčky je to vyhazování peněz z okna.

---
davidhavel.pise.cz

26. 03. 2021 - 02:36

peter: Ahoj David,\rPred časom, bude to 3r, som sem pisal o mojich 3 fabiach 2.0 azl , ako vidím, asi máš nejakú smolu ... za ten čas, co ich mam ja, uz a 4tú s ani jednou nemám žiaden problém. Všetky 4 solaris dynamics LPG. Nechces ju uz vymaniť za nejakú inú ? Na mobile.de zoženieš krasne kúsky, dáš lpg a budeš to mať bez problemov. \rKeď čítam, aké trampoty s tým maš ... okrem výmen oleja a kotúčov, platničiek, čapov, nemôžem na tie auta nic zlé povedať.

31. 03. 2021 - 11:16

davidhavel: Ahoj Peter! Díky za komentář Ano, vzpomínám, že jsme si psali. Všeobecně vzato, neznám nikoho, kdo by na tenhle motor nadával, ale já mám prostě na auta "životní štěstí". Tak jako tak, je to pořád nejlepší a na provoz de-facto nejlevnější auto, jaké jsem kdy měl. Bohužel už mu ale nevěřím, na dálnici bych se s ním třeba nevydal a za hranice už vůbec ne. Je toho fakt dost a co se objeví, tak i přes provedený servis (u vícero dílen a mechaniků) už obvykle zůstane. Je to jak s mojí fyzickou schránkou , asi jsme si souzeni. Svým způsobem jsem to přestal prožívat a smířil se s tím, že auto mám tzv. na dojetí, dávám mu stále, co je potřeba, ale neřeším prkotiny (třeba mě nabourali a mám promáčklé dveře a je mi to fuk), smířil jsem se s tím, že tuhlé Fóbii mám tzv. "na dojetí", jen doufám, že to "dojetí" by mohlo smysluplně trvat ještě takových 5 let, tedy při mém nájezdu cca 80-100 tkm, což při stavu budíků 285tkm a zřejmě 100tkm stočených, nevím nevím. Zkrátka a dobře ve stylu nálepky, kterou jsem si na auto dal "Dokud nás STK nerozdělí" nebo nějaká fatální závada (už 50tkm třeba hučí diferák).

---
davidhavel.pise.cz

01. 04. 2021 - 00:24

petr: Ahoj David,
Hmm .. celkom by som ti doprial aby si také trampoty nemal, ale ozaj skus porozmyšľať nad vymenou ... ani nestoja veľa a budes mať radosť z auta a jazdy. Ja si kedykoľvek trufam isť s hocijakou mojou kamkoľvek. Napr. som s jednou bol v Istanbule. S druhou Kolín nad Rynom na otocku .. cca 2000km ... bez problemov ....
Ak nieco nefunguje, nedrž sa toho a zbav sa toho. Ušetriš si kopu nervov .. myslím, že stacilo ak by si mal ze ozaj zaujem, pojdem s tebou nejakú kúpiť.