contritus: Znáš to: "Nejlevnější auto je to, které nekoupíš...."
Jsem nehlasovala, páč koza v petrželi se vyzná víc, než já v autech.
davidhavel: Já vím, ale bez auta to dlouhodobě nejde... vypadá to, že budu mít drahé narozeniny...
vojtahavel: Nevím, neporadím. Kámoš by vzal prý naftu.
PS: pod anketu bych napsal HTML odkaz na tento článek
vojtahavel: Co třeba
Tvůj text
Nevím jestli to nebude potřebovat napsat hlavičku html dokumentu, tělo atd, zkus to
bublina*: No, já tomu rozumím taky jak koza petrželi, ale pokud chceš koupit starší auto, kup Forda. Manžel o tom mlel asi půl roku, než jsme stejně nakonec koupili novou fabii. Protože do felicie, ať jezdí na co chce, budeš stejně jen rvát peníze. Záleží, kolik můžeš investovat, ale pořízení jakéhokoliv auta nikdy nebude rentabilní. Auto je další člen rodiny a žádá svoje investice. A aby si nemusel platit více, než je nutno, kup si třeba něco okolo 100 tisíc, třeba na leasing. Já vím, že se mi to kecá, ale staré auto jsme koupili v dřívějších dobách 2x. Kdysi sobě, později synovi. Vždy to byly vyhozené peníze + starosti, co s "vrakem". Tak přeji šťastnou ruku a hlavně dobrý výběr.
davidhavel: Jelikož moje disponibilní hotovost nestojí za zmínku, musím si i "na tu Feldu" půjčit, půjčit si můžu maximálně 50, na víc neutáhnu splátky, abych nevrátil 100.. auto za 50 = "staré" auto, uvozovky proto, že doteď jsem měl nejmladší Škodovku z roku 1988... takže Felina mi přijde jako nejrozumnější řešení viz celý článek, ale za koment i tak díky.
newold®blbne.cz: Hlasovala jsem! 1,3 MPi - jednoduše proto, že ji mám. Měla jsem i 1,9 diesel. Je to jak říkáš. Nafťák méně žere, ale má podstatně PODSTATNĚ dražší náhradní díly. ... Dnes se dá slušná 1,3 sehnat i za 35 tisíc.
... Když říkám slušná, myslím fakt slušná.
Ono... mezi námi... když někdo o autech poslouchá 24 hodin denně už 28 let (nejen poslouchá) stopy to zanechá.
davidhavel: Říkal jsem si, která dobrá duše dala první hlas, na Tebe bych to netipnul, ale díky! 1,3 MPI beru jako prioritu, na druhou stranu, pokud je ve hře možnost, že by se dala nafta sehnat prakticky za polovinu, zajímavě to mění situaci, co myslíš? Když povídáš o "podstatně dražších dílech" co Ti na té naftě odcházelo a co ta sranda stála? Jo a až dám dohromady peníze, tak se ozvu a ty za 35 chci (vidět)! - né že bych nevěřil, ale nějak nenašel...
newold®blbne.cz: To dá rozum, že nenašel. Takové auto je přece hned pryč. Takové auto kupce nehledá, neb nemusí.
Kdybych Ti teď měla říci nějaké ceny, vysloveně bych je cucala z prstu. Už je to za prvé pár let, a za druhé - mám dvorního automechanika
Čímž chci říct, že jsem si vždy o cenách sice patřičně vyslechla (jak je to drahé a tak), ale já osobně je nikdy neřešila. Stejně tak jako můj dvorní automechanik nikdy neřešil, kolik stojí mléko, chleba a co budeme mít k obědu. Tak asi tak.
... O jedné Feldě z Děčína vím i teď. Ale je to 1,6 a combi. ... Probůh, nejsem žádný dohazovač, to ani náhodou!
Vím o ní náhodou, protože táta sháněl auto a u Katky ve firmě Feldu prodává kolega.
davidhavel: Rozumím a závidím
Kombíka nevyužiju stejně jako 1,6 motor, škoda to živit a navíc má rozvodový řemen místo řetězu u 1,3 tzn. další starost navíc...
string: Já zase mám radši nafťáky.. Musí být ale přeplňované, líbí se mi jak ten motor krásně táhne už skoro od volnoběhu a nemusí se točit do aleluja.. Co se týče cen ND a údržby bude hlavně záležet na stavu konkrétního kusu než na tom jestli je to nafťák nebo benzíňák. :-/
parizek: Retez na benz felde je pro me prekvapenim, to cubrnim. Nicmene kdybychom se dali do tveho oblibeneho pocitani, kolikrat za zivotnost budes menit rozvody ? Pri najetych 12 tisicich km rocne je u 1.9D vymenis jednou za 5 let a to bys mel udelat prave v den koupe, kdyz nebudes mit jisty puvod. Pocatecni investice se ti tudiz zvysi o nejakych 1200,-Kc. Kdyz do toho zohlednis, ze pomer ceny nafty a benzinu se vratil opet k puvodnim hodnotam a tudiz je nafta v prumeru o 2,-Kc na litr levnejsi a pri realne nynejsi cene nafty 26,20 u nas na drahe Benzine a benzinu 28,20 usetris mesicne na spotrebe a cene pres 600Kc, to mas rocne 7200,-Kc a to nezohlednuju moznost levnejsi nafty. Kdyz odectes pocatecni investici rozvodu 1200,- Kc behem 5ti let, tak usetris rocne bez 40,-Kc "jen" 7 tisic
davidhavel: 1,3 Felina je (prý) poslední Škoda motor, odvozený již od koncepce Š 1000 MB, tudíž mimo jiné s rozvodem řetězem. Až 1,6 je VW motor s řemenem. Netušil jsem, že rozvody na F jsou tak levné, jinak výpočet super a potěšující Když vydrží zaměstnání, tak tu naftu asi prubnu, jinak u benziňáků zatím poráží v mém žebříčku Felinu ten Fiat jak jsem Ti ukazoval
http://otomoto.cz/fiat-bravo-C8526570.html
Každopádně prvně musím vyřešit ten úvěr a auto bych pořizoval nejspíš až na podzim... takže uvidíme, uvidíme a ještě jednou díky za zajímavé komenty!
bystro: Kdo neco podobneho jiz neresil.Ja se jsem dostal dobrej tip na pomer cena/vykon,a jiz temer 3 roky su spokojenej majitel.Jak se leckdy rika,neni prilis velky rozdil mezi auty,rozdil je v tom,po kom to auto koupis z druhe(3-4-5) ruky.
Skus projet link WWW,hodne se toho vztahuje na auta obecne.Prave tenle web pred 3 roky rozhodne prevazil vahy v prospech Marea Weekend.Je i v sedanu,mene poptavana a levnejsi.
Jedno z prvnich kriterii,zda D ci BA (LPG) je predpokladany rocni najezd km.Obecne do 10t. se doporucuje spise BA.Nad 20t. je uz pry vyhodnejsi D,ve forme JTD u Fiatu.
Je na Tobe,zda mas cas si neco podobneho projit a prostudovat,ve vlastnim zajmu by jsi to mel udelat,at se rozhodnes pro jakoukoliv znacku,vedet dopredu o ni co mozna nejvice.Muze to usetrit mnohe starosti po koupi,orientacne povim toto:Kdyz uz sem vedel co chci,probral sem v Praze nekolik desitek vozu,nez doslo k zdarile koupi,sice v jine barve,i v jine motorizaci,ale zatim sem jeste nelitoval(najeto cca 45t. km)Ale dostal jsem na nej tip od svagra,ze tam cerstve stoji.
Co se tyka LPG,nechal jsem ho dodelat.Auto v LPG verzi bych koupil snad jen v pripade osobnich znamosti/zkusenosti a referenci(znamy,ci clen klubu).Jinak povazuji za vetsi prinos do nove koupeneho vozu,po jeho provereni casem(najet 3-5t. km) teprve instalovat nove LPG.Pak je mala sance,ze s tim budou problemy,pokud firma kvalitne a odpovedne provede instalaci:usetrene 2000-4000 tisice pak mohou znamenat o dost vetsi penize pozdeji.Ovsem ja si auto kupoval s tim,ze na dalsi jen tak mit nebudu,a nehodlam se ho zbavovat,takze vyssi pocatecni investice mi tolik nevadily.
A CSOB na vozy starsi 10 let nabizi(ci nabizela) slevu na ruceni -20%,moje 1.8 i s bonusy nyni cca 2.800Kc
Tak hodne zdaru
PS: narazil sem na to ciste nahodou,po vyhledavani v googlu Tank ONO+LPG
davidhavel: Ahoj Bystro, děkuji za obsáhlý komentář a přeji i nadále spokojenost nejen s vozem Koupi auta odkládám na pozdější dobu, jelikož zatím to není vyloženě nutnost a jak už mi někdo psal do komentářů - nejspořivější auto je to, které nekoupím
denda*: ahoj až budeš něco kupovat, rozhodně bych šel do feldy 1,3 MPI, jede pěkně, já sám jsem s ní od 28.7 najezdil 9500km a fakt v pohodě, musel jsem vyměnit výfuk střední díl + zadní tlumič a je to českej Tyll(1200kč), kupoval jsem regulátor, jaksi mi začala přebíjet a vypálila žárovky H4 (300kč reg + cena žárovek), nechával jsem dělat vent.vůle a výměnu oleje +filtru(celkem 850kč). Je pravda moje felda má v současné době poctivých cca 94000km (za drobný poplatek jsem ji odkoupil od rodičů, r.v. duben 2000, začíná se projevovat rez,ale nic vážného, a jezdim od 6,5 do 7,3 l/100km, teď v zimě okolo 7l/100km, nelituju, fakt za ty prachy co do toho chceš dát musí být uplně špicová a když vezmu investici necelých 2500kč do oprav je to fakt k smíchu. Tak se měj a navštiv taky někdy http://www.kawa-er5.hustej.net/ dlouho jsem tě tam neviděl.
davidhavel: Ahoj Dendo! Těší mě, že jsi zabloudil... já bych zašel taky, ale jsem prakticky bez připojení, vždy někde jen na skok, tak jsem rád, že občas hodím předem sepsaný článek na svůj blog.. ale zkusím to napravit, ačkoli jsem přesvědčen, že se najdou jedinci, kteří o to při nejmenším dvakrát nestojí Ale to sem nepatří.. k autu: byl jsem pevně rozhodnutý pro to co píšeš, ale nakonec to dopadlo úplně jinak, jelikož jsem zrovna včera koupil od bývalého kolegy jeho VW GII 1,6TD.. je to takový dědek se spoustou much, tak uvidíme. Doufám, že bude spolehlivější, vydrží dýl a proteče jím méně peněz než jeho předchůdce-m. Tak ať nám ty plechovky slouží a můžeme se radostně brzy věnovat zase dvěma kolům! Rád jsem Tě zde "viděl"