Konečně nadešla dlouho očekávaná chvíle a Janča si pořídila kalhoty na motorku. Stalo se tak o letošní první dovolené na výletě v Českých Budějovicích. Kalhoty si představovla kožené a tak díky ceně byla volba jasná - M.B.W. Vyzkoušelo se několikero kalhot až konečně jedny v mezích možností sedly - KORAL.
1,2-1,5mm silná hovězí useň
» pružné odepínací šle
» 3M Scotchlite reflexní prvky
» CE certifikované vyjímatelné chrániče na kolenou
» YKK zipy
» obvodový i zadní zip umoňující připnutí bundy
» čtyři kapsy
Zdálo se, že za opravdu hezký peníz tj. Kč 2.230,-- bude hodně muziky. Tedy v porovnání s mým textilem rozhodně... Nu, šedivý strom teorie, zelený list praxe.
Hned po prvních kilometrech na kalhotech po jejich svlečení zůstávají viditelná namáhaná místa, tzn. kůže mění barvu v místě otlačení chraničů - snad jen barvu.
Prvních 500 km (pozn. autora 23500 km) vše v pohodě (cca dva dny od pořízení), kalhoty naipregnovány impregnačním sprejem rovněž od MBW.
1000 km (cca 3 týdny od pořízení) kalhoty se znatelně vytahují a jejich nošení se tak stává značně nepohodlným.
1500 km (1,5 měsíce od pořízení) - první déšť v kůži a to rovnou pořádný ceďák - vše v pohodě, škoda jen, že jsou kalhoty Janče o pár čísel větší než byly původně
1520 km - do kalhot se bez problémů soukám já.
.. ač mají 4 kapsy, ty na zadku jsou použitelné tak na doklady, ono ani do těch v tříslech nenacpete více než papírové kapesníky a mobil
1700 km (dva měsíce od pořízení) - u poklopce povolují čtyři vnější stehy
2000 km (skoro tři měsíce od pořízení) po několika desítkách kilometrech mrholení začíná být v kalhotách vlhko, rozprší se, padají kroupy, voda mi stéká z bundy a po nádrži přímo do rozkroku. Během pár minut "sedím v lavoru plném vody" - kůže (ne)kůže
2100 km - po oschnutí kalhot na volně proudícím vzduchu se objevuje na kalhotech bílý obrys mého zadku a pánve, který nechche ani po očištění vlhkým ubrouskem zmizet. Navíc se v jednom místě ve vrchní části kalhot odloupla svrchní vrstva kůže o velikosti cca 2x2mm. Kalhoty v inkriminovaných místech znovu impregnovány sprejem.
- všiml jsem si, že krom nepříjemnného povrzávání kůže za jízdy a pocitu jakési svázanosti, kterou u textilu nepociťuji, kalhoty nehezky odírají lak nádrže...
3300 km, aneb dovolená a už 3 měsíce občasného používání - opětovná impregnace sprejem, v DC marně sháním balzám na kůži, na kalhoty si začínám zvykat, avšak vysvléci se z nich, když je člověk spocený je opravdu oříšek!
V
ýrobce chválím za kovové! zipy na nohavicích vedené již od půli lýtek... díky nim se kalhoty mnohem pohodlněji oblékají (svlékání je oříšek i tak, pokud je člověk zpocený) a navíc je to příjemné větrání za jízdy v horkých letních dnech ! 
Tak jsem se konečně dozvěděl jak je to s "vytahováním" kožených kalhot: jde o málo vyčiněnou kůži, což je častý problém u levnějších značek oblečení. Udělat s tím nejde nic.
K dalšímu výběru - vybrat nejmenší, do kterých se nasuneš, prvních pár vyjížděk trpíš, na konci sezony ti padnou jak ulitý a ještě se ti pod ně vejdou dvoje jägerovky...ale chce to vybírat lepší kvalitu ;o) Kdyby se kalhoty náhodou nevytáhly, pak namočit a nechat na sobě uschnout - nejlepší.
4500 km - 4 měsíce používání - k narozeninám jsem dostal tekutý balzám na kůži - kalhoty vyčištěny a ošetřeny.
6100 km - 4. dubna 2010 - kalhoty před začátkem sezóny řádně napuštěny balzámem na kůži ; utrhl se jeden "knoflík" na kšandy
7300 km - 18. července 2010 - přes balzámování i použití impregnovacího spreje došlo po hodině jízdy v mírném dešti k protečení kůže v kritickém místě - ohybu, kde se zdržuje voda stékající z bundy i z nádrže
8500 km - xy. září 2010 - po nabalzámování kůže tato propršela v průměrném dešti za necelých pět kilometrů... je po kalhotách, ať žijou nepromoky, v kterých tak trávím většinu cesty, přestože již neprší... druhý den mám problém se do kalhot vůbec navléct... pro příští sezónu uvažuji o kevlarových džínách..