S nadšením i obavami zároveň jsem si téměř před dvěma lety objednával po internetu svoje první kalhoty na motorku. Byla to patálie, o čemž jsem psal podrobně zde. Nicméně, když už kalhoty dorazily, radost z nich byla poměrně veliká a jízdní pohodlí proti do té doby využívaným džínsům bylo zcela nesrovnatelné. Bohužel poměrně záhy jsem začal zjišťovat, že to či ono není zrovna tak, jak bych si představoval a tak muselo dojít na kalhotách k některým úpravám, jako bylo vyjmutí pěnových kolenních chráničů, které beztak nedosedaly tam, kam by měly, našití poutek na nohavice ve stylu tepláků šedesátých let a v zájmu pasivní bezpečnosti našití reflexních pruhů po celé délce nohavic. Úpravy prospěly a nošení se tak stalo opravdu příjemným... dokud... dokud jsem dvakrát, třikrát nepromokl a kalhoty nezačaly propouštět... i s tím jsem byl ochotný se smířit, nicméně ne tak s faktem, že se kalhoty začaly trhat naprosto všude a to nejen ve švech např. při rozlepování kapsy na suchý zip, ale i kdekoli jinde třeba při dřepu (a nebylo to tím, že by mi byly o pár čísel menší) nebo se mi roztrhly v rozkroku při delším kroku... pevnost materiálu tedy nejhorší, jakou jsem u jakéhokoli oblečení kdy zažil, což je o to smutnější, že se jednalo o kalhoty určené na motocykl, byť údajně dle výrobce primárně určené pro civilní nošení (ať žijí alibistické výmluvy – při prodeji o něčem takovém nikde nebyla ani zmínka). Kalhoty jsem střídavě nosil a nenosil, trhal a nechával zašívat a sešívat, až mě s nimi doma a poté i profesionální švadlena vyhodili, že dál už to nejde. Oprášil jsem tak dodací list a jal se sepsat před vypršením zákonné záruky tento reklamační dopis..
For Bikers s. r. o.
Slovanské údolí 46
318 00 Plzeň 3 – Skvrňany
29. prosince 2009
REKLAMACE TEXTILNÍCH KALHOT BRIXTON CD 505
Vážení zástupci firmy For Bikers,
reklamuji u Vás "textilní kalhoty Brixton CD 505" pořízené v březnu 2008 u Vaší společnosti.
Kalhoty začaly poměrně záhy po pořízení propouštět vodu a navíc se trhat, o čemž jsem již dříve informoval výrobce (viz opis e-mailové korespondence v příloze).
Poněvadž jsem si na kalhotách nechal udělat několik úprav a přes výše uvedené byly dosud použitelné, s reklamací výměnou přímo u výrobce jsem otálel. Nedávno však došlo k roztržení kalhot v oblasti rozkroku a to opět při běžném pohybu – při chůzi! Tuto oblast jsem si nechal profesionálně opravit v krejčovské dílně a byl rozhodnut kalhoty dále používat alespoň pro běžné nošení, jelikož díky nekvalitnímu materiálu jsem je shledal jako ochranu při jízdě na motocyklu za nepoužitelné. Bohužel došlo k dalšímu trhání ať už v oblasti švů (zejména kapsy), tak i jinde. Kalhoty mi krejčí odmítl opravit a nepovedlo se tak ani svépomocí, resp. střih kalhot je po několikeré opravě natolik zdeformovaný, že jsou nenositelné.
Z výše uvedeného vyplývá, že v rámci zákonné dvouleté garanční lhůty jsem se rozhodl pro reklamaci a dle platných zákonů tak činím nikoli u výrobce, ale u dodavatele.
Pevně věřím, že tím spíše, že tak učinil již dříve samotný Brixtonbest, uznáte reklamaci nyní i vy za oprávněnou. Jelikož kalhoty považuji za neopravitelné, uznal bych jako fair nabídku výběr zboží za odpovídající cenu, tj. Kč 1.499,- vč. DPH ve vašem internetovém obchodě.
Závěrem přeji i vám úspěšné reklamační jednání s výrobcem kalhot a dovoluji si doporučit pečlivé testování zejména jím dodávaných výrobků, pokud jste se k jejich sortimentu opět vrátili.
S přáním úspěšného obchodního roku 2010
David Havel
Příloha
... po dobu následujících deseti dnů se nic nedělo, nikdo mě nekontaktoval s tím, jak bude reklamace postupovat a tak proto, že jsme nechtěl aby se mi balíček vrátil zpět a já tak vyhodil zcela zbytečně peníze za poštovné, jednal jsem dál a dodavatele kontaktoval jak e-mailově, tak přes jeho webové stránky. Po pár dnech se mi ozvala zástupkyně firmy For Bikers s tím, že jim žádný balíček s reklamací, tím méně ode mne nedorazil. Po asi čtvrt hodinovém rozhovoru se nám podařila zjistit příčina – firma se přestěhovala a balíček ležel v Plzni na poště. Další postup byl domluvený tak, že si ho nechají přeposlat na adresu novou a reklamaci postoupí výrobci.. to bylo zhruba před měsícem.. nechám je tedy ještě tak týden v klidu a pak se opět začnu o dění kolem mé reklamace zajímat... věřím, že motorkářská sezóna se již nezadržitelně blíží a tak by se nějaké ta nová výbavička hodila :), nicméně přestože jsem přesvědčený o svém právním i morálním nároku, v úspěch reklamace nevěřím :(.
RE: Reklamace "moto"-kalhot | janewle | 12. 02. 2010 - 19:56 |
![]() |
davidhavel | 14. 02. 2010 - 13:27 |
RE: Reklamace "moto"-kalhot | zuzi | 12. 02. 2010 - 21:16 |
![]() |
davidhavel | 14. 02. 2010 - 13:29 |
RE: Reklamace "moto"-kalhot | hospodynka | 13. 02. 2010 - 14:53 |
![]() |
davidhavel | 14. 02. 2010 - 13:31 |
RE: Reklamace "moto"-kalhot | davidhavel | 14. 02. 2010 - 13:43 |
RE: Reklamace "moto"-kalhot | davidhavel | 16. 03. 2010 - 13:18 |