Článek 11tkm na ER-5 aneb chvály je všude dost

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: 11tkm na ER-5 aneb chvály je všude dost

04. 09. 2009 - 12:35

jarmik: Davide, využil bych příletižosti a zeptám se na něco, co mě už dlouho zajímá. Píšeš o spotřebě. Když ale ve Světě motorů je článek o motorce, tak nikdy tam není spotřeba. Jak se na tu spotřebu vlastně motorkáři dívají? Je to nějaký tabu, že jako to je věc která se na motorce neřeší?

---
jarmik.pise.cz

04. 09. 2009 - 12:46

davidhavel: Ahoj, na motorce je to tak nějak jedno, protože se jezdí nejčastěji pro zábavu. Na druhou stranu se o tom každý občas baví, ale rozhodně to není nic, podle čeho bys kupoval motorku. Dá se totiž říci, že všichni a všechno jezdí(me) v rozmezí 4-7 litrů, dle stylu jízdy a dle obsahu stroje. Zajímavé jsou spíš perličky, když někdo jako Pařízek jede za 3,7 a nebo někdo za to tahá a dostane se přes 10. Hezký den a díky za zajímavý komentář!

---
davidhavel.pise.cz

04. 09. 2009 - 12:58

string: Moc pěkně napsané! Jen k tomu neutrálu - ER-5 nemá "positive neutral finder" jako snad všechny Kawy? Na mé GPZ jsem snad ani jednou neutrál nelovil. Vždy jen odhážu rychlosti na jedničku a po úplném zastavení ťuknu nahoru a vždy mám neutrál, dvojka v nulové rychlosti nejde zařadit.
Dovolím si malé srovnání s Kawasaki GPZ 500, většina lidí co vybírá pětikilo tak se rozhoduje mezi ER, GS a CB. Pokud ale vyloženě nevyžaduji naháče, tak IMHO GPZ je v půllitrech ideální volba:

1) Stejný motor jako ER-5, ale 60 koní je dost znát.
2) Vmax dle tacho 200km/h (ve dvou 190) a jde dál, ale už jsem jí netrápil.
3) Polokapotáž odvádí svou práci skvěle a delší výlety jsou příjemnější a méně namáhavé. Navíc není problém na dálnici jet stálou rychlostí 170km/h bez zalehnutí a aniž by vítr trhal hlavu. (Nad 180 už musím na nádrž)
4) Od 1994 zadní kotouč
5) Přední výkonnější dvoukotoučová brzda
5) Zadní centrální nastavitelný tlumič má lepší jízdní vlastnosti zejména v zatáčkách
6) Ceny ojetin, servis a spotřeba téměř stejné.

A jaký je vysněný následovník Erky? Já bych rád příští sezónu sedlal většího cesťáka - Hondu VFR 800. Ale nemůžu GPZ prodat, mám "vyvoněnou leštěnku" s 12.000km (žádná stáčírna) a asi bych musel jít s cenou tak na 40.000

04. 09. 2009 - 13:08

davidhavel: Ahoj Stringu! Díky za chválu a moc zajímavý komentář. Tohle jsem fakt netušil a vědět to možná dřív, tak bych sedlal "tvoji sestřičku" , ačkoli já prostě rád naháče. Už proto následovník by měla být Honda CB SevenFifty PS: ty ceny ojetin šly hrozně dolů . 2xPS: nemáš někde fotky toho Tvého mazla?

---
davidhavel.pise.cz

04. 09. 2009 - 13:20

string: GPZ je dost neznámá, kdybych se na ní nesvezl u známého ani bych nevěděl že existuje a šel do ER-5
Pár fotek jsem dal sem: http://img269.imageshack.us/gal.php?g=1212mb.jpg

07. 09. 2009 - 14:38

davidhavel: Zaslintal jsem si Vážně krasavice a proti ER-5 hlavně taková vymakanější...

---
davidhavel.pise.cz

07. 09. 2009 - 15:32

string: Děkuji. Až škoda se jí zbavovat, ale už je to trochu "nuda" po třech sezónách..

07. 09. 2009 - 16:02

davidhavel: Naprosto chápu. Tak ji předej přítulce nebo bráchovi

---
davidhavel.pise.cz

08. 09. 2009 - 14:35

string: Manželka se bojí i jako baťůžek a brácha po pádu na motorce už na žádnou nechce sednout.

04. 09. 2009 - 13:11

davidhavel: Jo a o tom "vyhledávači neutrálu" jsem už kdesi cosi četl, ale nikdy v souvislosti s ER-5 tak nevím Budu to muset asi prubnout... každopádně dvojku tam na místě dám, spíš mám právě občas problém tam cvaknout 2-N-1

---
davidhavel.pise.cz

04. 09. 2009 - 13:37

string: Já z dvojky nedám neutrál, úplně sama tam padne jednička (když se hodně snažím a lechtám řadičku tak jo). A když stojím tak můžu tahat řadičkou nahoru jak chci a z jedničky tam dvojku prostě nedám. Docela šikovná funkce, jestli někdy budu mít něco jiného tak to bude hodně nezvyk, už ani nekoukám na kontrolku jestli tam "N" svítí nebo ne.

07. 09. 2009 - 14:39

davidhavel: V neděli jsem se byl projet... je to tak jak říkáš Ty Po dvou sezónách zajímavé zjištění

---
davidhavel.pise.cz

07. 09. 2009 - 15:31

string: Teď už problém s hledáním neutrálu řešit nebudeš.

07. 09. 2009 - 16:01

davidhavel: Tož spíš (ne)budu... občas tam z dvojky dolů nejde klepnout ani narvat vůbec nic...

---
davidhavel.pise.cz

08. 09. 2009 - 14:37

string: Pravda je, že z dvojky na jedničku i při pomalé jízdě musím hodně přesně vychytat meziplyn, jinak je to rána jak z děla, nebo taky občas (zřídka) tam jednička ani nepadne .

04. 09. 2009 - 19:16

milan*: Akoj, Davide, jenom nakukuji.

---
milan.pise.cz

07. 09. 2009 - 14:40

davidhavel: Díky za pozdrav Milane 11.000 km to bych dojel už i do Tunisu, no ne?

---
davidhavel.pise.cz

14. 03. 2011 - 09:09

petr broža: Ahoj, mohl bych se tě prosimtě zeptat, jak jsi spokojený s brašnami Ewog? jaká je odolnost v dešti? mám pod nimi nějakou výztuhu, nebo je máš připevněný jen za sedlo?

díky a měj se hezky

Petr

14. 03. 2011 - 10:31

davidhavel: Ahoj Petře, s brašnami spokojený jsem. V dešti mi nikdy vyloženě nepromokly, ale vlhko v nich bylo. Nicméně jsou v nich všity vnitřní pytle, do kterých se dají věci uložit a máš tak prakticky vyhráno, pokud neprojedeš nějakou vichřicí či monsunem Myslím si, že za ty prachy více než slušné a nevolil bych jinak, resp. jedině vyměnil za kufry, ale na to by to chtělo zase větší motorku Velikostně bych určitě nebral větší verzi než mám já, vejdou se tak tak a to bez úprav motorky, dodatečných držáků apod. Jediné co mě mrzí je fakt, že jsem si jimi poškrábal podsedlové plasty, ale zkušený motorkář si je prý přelepí lepicí páskou a má tak klid... Dobrou volbu přeje David

---
davidhavel.pise.cz