modry*: tak je toho opravdu dost, ale finančně to možná vyjde stejně jako moje výměna brzdových kotoučů + destiček. Zadní mě stály 18k!!! (samozřejmě pár kravin navíc, jako levý podběh, čelisti a filtry).. dodatečně ještě nové bowdeny za další 4k... už teď se těším na přední. Jsou sice větší dražší, ale zase odpadá ruční brzda a s tím spojené náklady
davidhavel: Nelžu, když napíšu, že jsem vážně uvažoval opět o koupi starého auta, sype se do něj také, to je jasné, ale otázkou, na kterou se bojím zjistit odpověď je, zda natolik často, aby to vyvážilo ceny dílů za auto "nové". Na druhou stranu nutno dodat, že uváděný díl za cenu přes 7tis švagr našel na bazaru za 600,- tak uvidíme, za kolik bude k sehnání, až budou nějaké koruny zbývat na takovéto blbiny.
tycoon: Hmm, vidím, že toho máš celkem dost. Některé závady máme podobné, taky každý rok musím doplňovat náplň klimatizace, přední kotouče se mi taky vlní. Plus tu a tam nějaká "drobnost".
Jinak vnitřní cirkulace se mi vždy po zhruba 2 minutách vypne, ale nepokládám to za závadu, předpokládám, že je to nějaká funkce. Dávat tam novou řídicí jednotku nemá podle mě smysl, vrakáč je jasná volba.
Moje Fabka u mě slouží čtvrtým rokem a odsloužila něco přes 90 tkm.
davidhavel: Ahoj! Nechával jsi někdy kotouče stáčet? Já tam mám "hmoty" tři zadky, ale jízda už je s tím fakt nepříjemná , nechce se mi dávat 3, 4tis za jiné s kdo ví jakým výsledkem, na druhou stranu marně zatím sháním mechanika, který by mi je stočil... S tou vnitřní cirkulací fakt pochybuji, že je to funkce, hodně jsem kolem toho četl a jediné, kdy se to má samo vypnout je při přepnutí na čelní sklo, ale i tam to má jít opětovně zapnout. Řeším to jen proto, že když to chodilo, klimatizace chodila také lépe.. Máš nějaký tip na vrakáče? Tady u nás toho moc není a když člověk řekne Fábie 2.0 tak si prvně myslí, že si dělám prdel.. PS: Tvůj roční km nájezd je solidní mazec!
tycoon: Ano, nechával, stojí to zhruba tisícovku. Ale je to jen "lepení" problému, nikoliv jeho řešení, zase se to zkroutí. Proč se mi kotouče kroutí, jsem nezjistil.
Pokud sháníš univerzální díl jako je panel klimatizace, tak je jedno, co máš za motorizaci. Můžeš shánět i přes inzeráty jako je bazoš nebo aukro, tam občas taky někdo něco prodává. Při hledání pomůže, když znáš OEM číslo dílu, u toho panelu je to je 6Y0 820 045 (pozor, panel bez klimatizace se liší jen písmenem navíc). Čísla dílů se dají zjistit nejlépe asi na partsbase.org:
http://www.partsbase.org/skoda/fabia-fab-eu-2005-85700-dashboard-dashboard-fittin gs/
davidhavel: Nemůžu u nás sehnat servis, který by to udělal ; sice vím o člověku, který by to stočil, ale zase mi nebude rozebírat auto a já ho nechci mít před barákem na špalkách.. tak asi budu ještě rok jezdit a pak nechám vyměnit, kdo ví... uvažuji i o keramických deskách (pokud na ně bude) aby to tak děsně nesvinilo kola ; jo a ten odkaz je super, díky!
jaaa: Tohle jsem zahlednul:
Při montáži očistit dosedací plochu aby kotouč nešmajdal, správně se má po montáži úchylkoměrem zkontrolovat házivost. Špatně nasazený kotouč vidím jako hlavní příčinu zvlnění kotouče - v místě "kopce" se zahřívá víc, zároveň stejné místo na druhé straně je "díra" a na ní se kotouč zahřívá méně = nestejnoměrné zahřívání = deformace. Stačí pár desetin, brzdy vůbec neškubou ale kotouč se brzo zvlní a brzdy začnou škubat..
+ brzdy se musí zajet = ca 300 km brzdit jen lehce a přerušovaně (zabránit přehřátí obložení), 100% zajeté jsou až když na kotouči zmizí stopy po soustružení
davidhavel: JJ, toliko teorie, jen by mne zajímalo, jestli to někde někdo taky tak dělá
hospodynka: Brzdit lehce a přerušovaně mi manžel tluče do hlavy (ne doslova teda), co jsem si udělala řidičák.
modry*: a jaký je ročník? To byla první věc co mi tloukli v autoškole, že takhle se to dělalo v době škodovek 105 atd... a fakt přerušované brždění jsem vždycky viděl jen u historických aut, je to přežitek a který nemá opodstatnění. Jen to z lehka má smysl (ale proč?), ale přerušovat neeee.
davidhavel: No vidíš a mně to tvrdí kluci od aut zase tak, že brzdit se má s moderními vozy zásadně silně a krátce , nepřijde mi to zcela košér. Jezdím, jak píše hospodyňka, prostě tak, aby to bylo klidné a pohodlné.. přijde mi, že co řidič, to názor.
davidhavel: Také tak jezdím, pokud vím i manželka.. je možné, že některé kolo přibržďovalo tak dlouho, až se kotouč zkroutil.. kdo ví, každopádně mi to v poslední době přijde mnohem lepší, ale to je dost nepravděpodobné, spíš už jsem si zvykl
hospodynka: Týjo, ani jsem netušila, že auto může tolik chorob! Naše felda letos dosáhla zletilosti, technickou nám zlý fašoun na STK nechtěl dát, protože bylo někde něco povoleného a nešel zapnout pás u řidiče. Náš zlatý automechanik z vedlejší ulice podotahoval, co bylo třeba, vyměnil tlamu na pás, co manžel vymontoval za dvacku na vrakáči a jezdíme dál. Silně toužím po novém (tedy o něco méně starém) voze, ale když to tady čtu, nevím, jestli je to nejlepší nápad.
davidhavel: Kvůli takovým blbinám prudili na STK? No logiku to má, ale... upřímně taky nečekám, že projdu na poprvé. Chorob má naše auto šest půlek, většinou otravné dětské nemoce, ale je to asi jak s akné v pubertě... čím víc s tím člověk bojuje, tím horší to je... Felda je principielně ještě velmi jednoduché auto, takové hodně mechanické, čím modernější, tím je to horší.. jedno čidlo hlídá druhé a když to druhé zaznamená nestandardní hodnotu toho prvního hodí to chybu třetí věci, která je zcela v pořádku a nebýt tam toho druhého hlídače, člověk o ničem ani neví..atd, atd.. no a LPG je kapitola sama pro sebe. Kamarádův mechanik řekl, že lidi od LPG jsou buď prodejci a nebo nadšenci, ale že nezná nikoho a nic, kde by to fungovalo . PS: díky za komentáře!
string: Ad mlzici se predni okno. Stejny problem jsem resil u Opela, ktery jsem koupil manzelce. Vybrakovani kabinoveho filtru nepomohlo, stale bylo nutne pouzivat klimu. Nakonec to byla zaseknuta klapka vnitrni cirkulace, vzduch to honilo v podstate jen vevnitr. Odesla osicka, ktera ji ovlada. Okamzite reseni byla aretace klapky na stalo na vzduch z venku a je razem po mlzeni tak jen tip na moznou zavadu
davidhavel: I v mém případě je to unaveným servomotorkem, nový stojí kolem 3tis, za to to nedám. Klapku jsme nastavili při fyzické kontrole na vnější okruh a přestal jsem ji přepínat. Stejně tak termoregulace chodí dost podivně, buď chladí nebo topí, ale cokoli mezitím je trochu problém. Trochu proto, že obvykle stačí zatopit na max a když už to topí fakt moc, tak naopak přepnout na minimum a pak velmi, velmi opatrně přidávat. Rázný přechod z max kamkoli do "středové polohy" se nekoná. Jinak opět děkuji za přízeň, koukal jsem, že Tvoje prezentace auta se kamsi poděla, takže jsi Fábku prodal?
string: Fabie uz je davno pryc, vystridal jsem pak sluzebni Octavie I,II i III a Passata. Ted jsem si splnil davny "sen" a vybrecel si v praci Octavii Rychly Stehovak Ale protoze nas brzo bude uz 5, zacinam resit minimalne nejake MPV, ne li mikrobus
davidhavel: Tomu rozumím, budeme čtyři a kdyby Fábie nestála všechno co jsem za auto mohl dát, tak bych chtěl taky větší
Jo a gratuluji - nejen k autům
string: Jinak neuveritelna smula pred rokem jsme potrebovali druhe auto, bazar, opel astra 1.6 za 55.000. 14.000 jsem dal za uvodni servis. Po roce najeto 15.000km a budeme menit olej, jinak tuk tuk tuk, jezdi a drzi bez dalsich investic.
davidhavel: JJ, auto mne zlobí, je jak malé dítě, a stejně tak ho mám rád, i když z něj občas teču nebo bych spíš brečel vzteky že už zase něco...
modry: píši si jen některé výdaje, některé zapomenu zapsat a i tak se ro zajímavě šplhá. Auto je a vždycky byla drahá položka. Nepochopí ten, kdo ho nemá nebo neplatí. Takoví počítají jen PHM a zbytek nevidí.
davidhavel: Tesat tato slova! Proto mne vždy dojme, když mi někdo za 2x8 km, kdy šestkrát startuješ, protože se popojíždí od obchodu k obchodu, dá 50,-. Obvykle odmítám s tím, že nechci (radši) nic a upřímně se těmto "akcím" snažím maximálně vyhýbat.