Náš 2.0l LAMBDAŽROUT (životnost tohoto dílu 700 - 7.500 km , kterou přes letité úsilí a nemaléf inanční prostředky nedokáží servisy prodloužit) má spoustu různě závažných problémů o kterých vím a kdo ví o kolika nevím. Je mi jasné, že po více jak čtvrt miliónu kilometrů a 13 letech provozu nemůže a nebude mít vlastnosti nového vozu, ale potřebuji, aby auto bylo technicky v pořádku a jednou za 2 roky prošlo emisemi. Auto by bylo za rozumný peníz aktuálně těžko prodejné a jelikož za jiné, podobně rozumné peníze těžko pořídím lepší (rozuměj alespoň stejná bezpečnost, výbava, prostor, provozní náklady), zejména když nemohu být více než pár dnů bez auta, rozhodl jsem se přes nepochopení drtivé většiny lidí z mého i širšího okolí, do auta investovat za velký servis nemalé peníze.. snad nebudu litovat.
20. 7. 2020 - 271.877 km - zprovoznění LPG se zadařilo! ;). Na vině bylo naštěstí pouhé teplotní čidlo reduktoru, kdy pravděpodobně při montáži rozvodů došlo ke zlomení letitých vodičů a následně k vyzkratování čidla, přičemž ŘJ LPG zcela správně odmítá plyn dodávat, když teplota reduktoru prokazatelně nedosahuje alespoň 50´C. Plyn je tak ve svých mezích, o kterých jsem tu již psal, opět provozovatelný ;). Radost mi malinko kazí hořkost nikoli z toho faktu, že jsem ne z vlastního rozhodnutí ani zavinění jezdil (další) měsíc na BA, když k této "poruše" došlo s velkou pravděpodobností v servise a který mi následnou reklamaci neuznal, ani fakt, že diagnostika závady, tudíž připojení k ŘJ stálo 590 Kč, ani ty 400 Kč, co mě stála cesta do Prahy a zpět a den dovolené, ba ani to, že jsem měl zbytečně auto v servise, který závadu nenašel a pokus mě stál zbytečně dalších 300 Kč, ale fakt, že samotné čidlo stálo s daní 230 korun, přičemž za minutu práce s jeho výměnou mi bylo účtováno dalších 590 Kč :(. Roční revize systému za 422 Kč už je jen pověstnou třešničkou na dortu a buzerace ze strany státu, který si nižší spotřební daň na LPG vybere jiným způsobem. Sakum prdum se cítím ze strany servisu, který prováděl výměnu rozvodů poškozen minimálně za 4 tis Kč, když pominu neprokazatelnou skutečnost, že běh motoru je od tohoto zásahu hlučnější, rozkolísaňější a má nižší výkon. No, stává se .. :(. Někde ušetříš, jinde proděláš.. A teď už s tím budu jen jezdit! :D