modry*: úvaha mi přijde správná. Já koupil auto s tuším 180k, ale reálně také o 100-200k víc nebo předchozí majitel byl otylý, že to tak vymačkal A to bylo koupené rovnou z Německa.
Největší průser je, že se většina bojí koupit auto se 100k km a proto se stáčí. Lepší vědět, že má najeto 250k a připravit se na servisí rutiny než čekat, kde co kdy posere a divit se, že jak můžou být vysypaný ložiska, když má auto najeto sotva 60k... Další auto koupím "přes" APPAA. Raději připlatím za dražší než koupit levné a průserové
string: To jsou hrozný lapálie... Mám už v pořadí 4. služební Octavii, na všech jsem najezdil skoro 200tkm a nikdy žádný závažný problém.. Co si pamatuju tak ložisko spojky, prasklá hadice turba a teď na aktuální 160tkm odešel kompresor klimatizace. Jinak jen rutinní servis. Máme ve firmě 50 aut a v podstatě všichni mají pozitivní zkušenosti se spolehlivostí... Ojetiny fakt musí mít nalítáno 300 tkm plus a utočený :-O
davidhavel: Rád Tě tu opět vidím! Asi to zní dost katastroficky, ale já jsem stejně nadšený, je to diametrálně jiné auto než co jsem vlastnil doteď
; budu tedy doufat, že jsou Škodověnky takové držáky, jak píšeš
davidhavel: Simply Clever Fakt je, že jsem zrovna řešil, jestli nechat domontovat přimazávání ventilů, když jezdím na LPG. Do většiny aut se to cpe hned při montáži, doporučuje, že se ventily velmi rychle zaklepávají... Škodovka je prý držák a není to nutné
Na druhou stranu, budu muset vyměnit lambdu a kvůli tomu sundávat sací svody
filip: taky mám fabii, 1.9 TDI, kupoval jsem před 4 lety, najeto 175 000, jsem druhý majitel, koupeno v CZ a pravidelně servisováno ve značkovém servise. ted" má najeto 227 000 a kromě jednou prasklé stahovačky měním jen klasiku typu olej, brzdy, kotouče, výfuk atp. tak snad ještě dlouho vydrží, jezdí 5 l/100
tycoon: Pokud si (jako já) koupil čínkou kopii diagnostického kabelu, tak zkus použít co nejstarší verzi VAGu ... už si to přesně nepamatuju, ale řekl bych, že s verzí 4.0 mi to taky nedovolilo některé změny, ale s verzí 3.0 to šlo v pohodě.
BTW Neuvažuješ o výměnu šítku označení motorizace? Ten štítek MPI je takový nic neříkající, ... kup si štítek 2.0 MPI (dával se do předfaceliftové verze), aby i každý laik věděl, s kým má tu čest (znalci poznají dvoulitr i bez štítku ).
tycoon: Co se týče "grilovaného kuřete", nemyslím si, že to způsobuje LPG samo o sobě. Ano, při provozu na LPG je motor "náchylnější" k problémům ... já mám na LPG najeto přes 60 tkm a za tu dobu nemám ani jednu sporadickou chybu v diagnostice motoru, natož aby se mi rozsvítila kontrolka. I plynař, který mi dělal přestavbu, říkal, že ten motor je blbuvzorný a že u něj problémy po přestavbě nebývají.
Svíčky používám originální NGK (co se dávají už z výroby), kvůli plynu je ale dobré zkráti interval výměny (měním každých 45 tkm).
Pokud máš plynový systém dobře nastaven, tak bych šel normálně podle kódu chyby. Pokud kód chyby ukazuje na vadnou lambda sondu, tak to zřejmě bude vadná lambda sonda, případně její kabely.
davidhavel: Ahoj, o Tvém autě jsem četl několikrát, než jsem se rozhodl pro to naše Logo MPi mne sice mírně irituje, ale jak píšeš, "znalci vědí" a Fóbii 2.0 to na jízdních vlastnostech nepřidá. Za cenu označení mám půl nádrže LPG
Grilované kuře bude opravdu průser lambd-y, příští měsíc ji budu objednávat, tak uvidíme. 45tis na svíčky je luxusní údaj, osobně počítám s 20tis - viz můj servisní plán zde na blogu. Ještě jednou díky za návštěvu a komentáře!
davidhavel: Jo a VAG má švagr, prý ve verzi 1.0... podstatné věci mi tam nastavil, s tou comfortní jednotkou je to horší. Tobě se zavírají okénka při zamknutí auta?
tycoon: Ad interval svíček. Díval jsem se do diagnostiky a ani po těch 45 tkm tam nebyla sporadická chyba zapalování (tak by se \"špatná\" svíčka měla projevit). Na doporučení plynře používám originální NGK ... akorát teda nevím, jestli jim tzv. zkpelává elektrody blíže sobě, což se někdy doporučuje.
Ad diagnostika. Jestli máš noťas, tak si klidně VAG někde stáhni a občas si půjč ten kabel. Určitě doporučuju stáhnout dílenskou příručku Fabie (manuál, co používají servisy), pokud ji ještě nemáš ... tam (nejen) z hlediska diagnostiky najdeš všechno.
Ad okna ... nezavírají. Myslím, že standardně to u Fabií nastavit nešlo, ale nějakým \"fíglem\" to asi půjde. Na skodahome.cz o těchto věcech najdeš témata.
tycoon: Nevím, jestli si auto nechal přestavět nebo už si to koupil s plynem, ale základ podle mě je, mít dobrého plynaře (na přestavbu i na servis).
Jinak se mi zdá, že máš zatím docela pech ...
A pokud jezdíš hodně na spotřebu, tak pozor na korozi zadních kotoučů, mně prorezly skrz naskrz ... dobré je ke konci jízdy více brzdit, aby se z nich odstranila voda a případně sůl. A obecně u Fabií občas může zůstat brzda trochu zaseklá, už se mi to párkrát stalo.
davidhavel: Auto jsem přestavěné koupil, vlastně vyjíždělo s LPG přímo ze salónu, viz.: http://davidhavel.pise.cz/fobie-2-0-lpg/list1/. Zavoli mi tu v okolí servisuje jen jeden jediný servis a z něj mám rozporuplné pocity. Filtr sice vyměnili jen jeden, s tím, že druhý je prakticky zánovní, ale přestože jinak je prý vše v naprostém pořádku, chování auta se nezměnilo, např. dál občas měřák píská kvůli nízkému tlaku v reduktoru, který byl ale taktéž testován a je ok. Pech snad ani ne, považuji to za dětské nemoce auta s 200tkm najetých na LPG... většinou jezdím s lehkou nohou, ale sem tam se musí vyhnat pavouci, to je jasné a vzhledem k tomu, že domů odbočuji z hlavní silnice, přes pruh, brzdím vždy poměrně razantně - ó ano, druhý den, po dešti, byla ručka jemně přilepená. Ono brdy tam sice dal předchozí majitel nové, ale stejně jsou kdo ví jaké, páč už nyní se jemně rozvibruje při brždění volant.. ale to je taky prkotina, tedy alespoň pro zatím
tycoon: Aha, takže to je ještě horší, než jsem myslel Zas na druhou stranu máš jistotu, že to je kvalitní přestavba u dealera a kvalitní systém .. a kombinuješ to s dobrým motorem, takže ve výsledku na tom nejsi tak špatně.
Já jsem auto koupil ještě v benzínu a nechal jsem si tam namontovat Elpigas. Je to sice víceméně low-end, ale servisuje to skoro každý, znám "plynovou" historii auta a šlo tam navolit celkem slušné komponenty.
davidhavel: Ok, děkuji za reference, příště zkusím s NGK interval natáhnout. Kabel stojí pár korun jak jsem koukal, noťas by taky nebyl problém, spíš stáhnout ten soft, ale to se časem podá ; jinak mám kolem Fábky nastahováno kde co, ale nějak není čas (a chuť) se tím prolouskávat a taky si nejsem jistý, zda to "načtené" chápu správně. No, švagr se zatím rád angažuje, tak není důvod to moc řešit
. Na ta okýnka se do budoucna ještě určitě zaměřím, fakt bych to velmi ocenil.
tycoon: Ad volnoběh.
U této Fabie by volboběžný ventil i škrtící klapka měly zůstat čisté jak lilie, protože dvoulitr nemá recirkulaci výfukových plynů (EGR).
To občasné cuknutí mívám taky, bylo to i před přestavbou. Volnoběh byl vlastně jediná věc, která mě zarazila už v bazaru. Bylo to ještě horší než stará Felicie. Když jsem přijel z obhlídky auta domů, hned jsem na youtube hledal, jak ty dvoulitry na volnoběh běží - a běží takto zřejmě všechny.
davidhavel: Svým komentářem k volnoběhu jsi mne uklidnil, ale jen dočasně. Manželka byla včera ve městě a auto prý zdechlo téměř na každé křižovatce. Objednal jsem nový vzduchový a palivový filtr, koupím Velfobin, povyměňuji filtry a podívám se i na tu škrticí klapku a volnoběžný ventil, pokud to půjde... Když to nepomůže, "hurá" do servisu...
vojtahavel: Když jsem ty poklice poprvé spatřil, byl jsem trošku v šoku, to přiznávám Nečekal bych takovou divočinu. Ale po druhém podívání můžu říct, že i mně se výběr líbí
davidhavel: Přesně, k mému veskrze usedlému způsobu života (o čemž hovoří i samotný fakt, že máme Fabii v combi) je to poněkud divočina , ale na druhý pohled to opravdu zle nevypadá (ani v reálu)
vojtahavel: Škoda 120L a průzor pro tankistu ... známe velmi důvěrně
Včera jsem musel taky ráno škrábat. Mě to překvapilo při nynějších průměrných teplotách
vojtahavel: Tak to dopadlo poměrně pěkně A divím se, že oprava nestojí 3 tisíce