Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace

3. červen 2015 | 19.48 |

6.6.2015 - 1851xx km - úklid, mytí a čištění auta ; v LZ dveřich už zase nejde spouštět okénko ! #

Kosmetická údržba

3.6.2015 - 1850xx km - tak se nám oteplilo, nelze si nevšimnout...bohužel zklimatizace mám pocit, že už zase neklimatizuje tak, jak bych očekával.. švagr má na Golfu III dodělávanou klimu a to jsou jiné grády! Do dvou minut jde z výdechů ledový! vzduch, naše Fóbie funí po pěti minutách příjemně chladně a nic víc... :( ; žádnou netěsnost jsem neobjevil, doplňovaná byla ani ne před rokem. Kontrolka poruchy systému emisí již nezhasíná, dle dotázaných mechaniků bude problém nejspíš v kabeláži než v samotném řízení emisí, lambdě, ale hledat se to nikomu moc nechce...

7. 5. 2015 - 184299 km - výměna zadních silentbloků předních ramen za vylepšené meyle-hd 1.000,- Kč ;) aneb doufám, že jsem konečně našel férového mechanika, ke kterému se budu nerád vracet ;) ; kontrola množství oleje v převodovce - OK.

28. 4. 2015 - 18409x km - jarní servisní prohlídka v autorizáku odhalila "pouze" vymačkané zadní silentbloky spodních předních ramen, což bude nejspíš důvod rozvibrování volantu při brždění... odhadovaná cena opravy cca 1.800,- Kč. Jo a grilované kuře si zhasíná a zase se rozsvěcí v libovolných intervalech při různých jízdních režimech.

Jarní prohlídka

20.

4. 2015 - 182974 km -už nějakou dobu mám podezření na bezdůvodně zvíšenou spotřebu, volnoběh auta se mi zdá také rozkolísanější než dříve, občasné cuknutí motoru vyraznější a častějí a ejhle... máme tu znovu grilované kuře!

opět kuře

Pouhých 5.184 km od výměny lambdy (25.10.2014) byl klid. Nyní se vrátila chyba 16518 a  z cca 10 hodnot, které má lambda přes VAG vykazovat, vykazuje chabé 3 :( ...  nesmyslné hodnoty kvůli LPG? vadný výrobek?  dosluhující motor "pálící" lambdy? ... stačí si vybrat

Druhá lambda měřící emise výfukových plynů ukazuje paradoxně "0", což je další zhovadilost.

19. 4. 2015 - 182738 km - úklid a čištění interiéru (vše kromě sedaček), mytí a leštění karosérie, skel a zrcátek.

Jarní úklid

11. 4. 2015 - 182.592 km - výměna motorového oleje vč. filtru, nulování budíků (servis, inspection), výměna převodového oleje (vypuštěno 1,3 litru přičemž náplň má být rovné 2 litry ; doplněno 1,4 litru), oprava stahování skla LZ dveří (Fábie má skrz vodítko skla a samotné sklo plastový čep, který rád vypadává, případně se střihne), přezutí na letní pneu (na zimních najeto 4.850 km), PP pneu je na povrchu z boku i v dezénu z části řízlá :-?, preventivní odmaštění brzd (sprejem), při pozvolném brždění se v rychlosti mezi 60 km/h a 40 km/h silně rozvibruje volant - asi zvlněné kotouče, nutná odborná kontrola přední nápravy, zejména silentbloku ramene LP kola, přepínání BA/LPG zlobí již téměř vždy, přitom před i po přepnutí jede auto normálně.

Jarní servis

7. 3. 2015 - výměna řidičova stěrače, rozšíření 12V zásuvky o další 2 ks + 1xUSB + 1xlibovolná redukce s délkou šňůry cca 4 m, zadní zásuvka 12V v kufru rozšířena o měnič na 220V 150W ; kontrola množství oleje, chladicí a brzdové kapaliny.

181.647 km - 28.2.2015 - preventivní kontrola na VAG - jediná chyba => servomotor ovládající klapku vnitřního okruhu ; o tom se dávno ví... ; přelepení druhého vnitřního zrcátka ze skla na strop.

2. února 2015 - 181.0xx km - naše Fóbie má dnes 8. narozeniny (a my ji máme na den přesně 8 měsíců),

jako dárek dostala myčku s voskováním, prokoukla :)

8 let

Bohužel kartáče myčky nadělily našemu autíčku nejeden ošklivý škrábanec :(

180.5xx km - 15. ledna 2015 - zklamání, i u takto "nového" auta škrábu čelní sklo zevnitř. Teplota na nule, takže to jde docela dobře, ale i tak je sklo zamrzlé po celé ploše. Při -15´C by to mohl být docela zážitek ála Škoda 120L a průzor pro tankistu. Ono ani ty zimní gumy mne nenadchly. Navzdory tomu, že jsem koupil za nehezké peníze úplně novou kompletní sadu a s autem jezdím opravdu coby slušňáček, zadek mne chce předbíhat v každé druhé zatáčce a předek musí neustále krotit ESP. Švagr, který měl Fabii combi 1.4 nechápe, prý s tím autem byla prd legrace, že drželo jako přikované. Co já bych za to dal... že by to bylo těmi 15" koly?... když na 2.0 Mpi menší dát nelze... Zimní spotřebu PHM odhaduji na 10l, ale zatím nevím přesně, zbývá dojet ještě něco málo z benzinové nádrže. Interval pro výměnu oleje jsem si posunul z 10tis km na cca 12,5 tkm. Motor olej naštěstí nežere (tzn. nedolévám a stále jsem v mezích rysek) a ten je stále v relativně slušné kondici. Navíc teď, po nemoci se mi pod auto nechce a rovnou chci vyměnit i "stálou" olejovou náplň v převodovce. Snad jsem vybral dobré oleje: motorový: Castrol Magnatec 10W-40 API SL/CF, VW 501 01/505 00 (4 l) a převodový Castrol Syntrans Transaxle 75W90 API GL 4+, VW G 052 911//VW 501.50 (2 l)

Jedno zimí foto závěrem:

Zima14-15


2014

178.100 km - 6. listopadu 2014 - Fábka se mi na plecháčích děsně nelíbila...

Podzim na plechách

...tak jsem jí dopřál poklice, které se mi v obchodě líbily nejvíc:

Poklice

Na autě už to sice není uažtak úplně ono (trušku "tuning"), ale pořád mnohem lepší jak ty holé plechy.

177.906 km - 29. října 2014 - radost z nové lambdy mi kazí skutečnost, že auto sice nechcípá, ale občas otáčky při přeřazování vyletí nad 2tis/min. Navíc čím dál častěji píská přepínač LPG (prudký pokles tlaku reduktoru), ač k tomu zdánlivě nemá důvod (plná nádrž, žádná přehnaná zátěž). Myslím si, že zůstává viset škrticí klapka (proto vyletí otáčky) a vstřikovače se hlásí o "revizi" (jsou zalepené?). Nu uvidíme, zatím nic řešit nebudu. Po přezutí na zimní gumy se spotřeba zvýšila v průměru o nějakých 7dcl, což v kombinace s poklesem teplot vede k průměrné spotřebě atakující 9l/100 km. Bohužel díky cestám zejména na krátké trasy většinou v BA95... Nafťák by tak vycházel zřejmě ekonomičtěji, ale tím už jsem se zabýval zde...  tak něco veselejšího na závěr ;)

Pomocníci


177.790 km - 25. října 2014 - výměna LAMBDA sondy  (+vrchní těsnění sacích svodů), vyčištění škrticí klapky (tato zůstává otevřená dle diagnostiky na 6%) ; zalepení netěsnosti v přívodu vzduchu silikonem ; auto jede lépe než před koupí, kéž by mi to chtělo vydržet ;)

lambda

Která je stará a která nová ?

177.750 km - 24. října 2014 - výměna letních ALU za jeté plecháče obuté do nových zimáků vyšla na víc jak 8 tis., uff... 

Plecháče

...a to ještě musím sehnat nějaké libivé poklice, auto teď vypadá opravdu děsně. Stará známa pravda - kola dělají auto ;)

177.640 km - 19. října 2014 - výměna vzduchového a benzinového filtru, podrobná diagnostika motoru - 5 zaznamenaných závad z čehož všechny mohou dle diagnostiky souviset s vadnou lambda sondou, ostatní akční členy (snímače teplot, váha vzduchu a škrticí klapka) uvádějí správné hodnoty v předepsaném rozsahu. Objednávám lambdu.

vzduchový filtr

177.5xx km - 16. října 2014 - auto na benzin "prská" jako rozharašená 120tka, na LPG jede standardně, i volnoběh je v pořádku. Podezření tak padá na nekvalitní benzin - leji do nádrže aditivum, ale o pár desítek km později, po důkladném zahřátí motoru už padají otáčky při přeřazování už i na LPG tak prudce, že se rozsvěcí v přístrojovce dobíjení a následně při zastavení motor okamžitě chcípá. Po opětovném nastartování se chová chvíli zase standardně, ale jen dočasně... V neděli se na to se švagrem mrkneme a asi už objednám tu lambdu...

177.257 km - 10. říja 2014 - lambda od posledního vymazání chyby o sobě vědět nedává, ale při přeřazování padají otáčky tak prudce, že motor skoro chcípá ; na volnoběh otáčky znatelně kolísají a balancují na hraně udržitelnosti chodu motoru ; to vše na benzin, jelikož jsem jezdil velmi krátké trasy, se studeným motorem, k přepnutí na LPG ani nedošlo. Druhý den je vše v obvyklých intencích, tzn. auto si sem tam jemně cukne, ale jinak se chová normálně, jak na benzin, tak na LPG. U Fiesty se takto projevoval zanesený volnoběžný ventil a škrticí klapka...

xy km - 13. září 2014 - vypískování VIN na skla všech oken, nalepení nakládací hrany

VIN

Nakládací hrana

176.378 km - 5. září 2014 - navštívil jsem autoservis JUKR v Dubí u Teplic s tím, že chci vyměnit oba plynové filtry, provést diagnostiku LPG a zjistit chybu rozsvěcující opakovaně grilované kuře. Servis mne mile překvapil zejména tím, že mi nevyměnili filtr, který byl shledán zánovním (filtr plynné fáze ; dle dokumentace vozu měněn před 6 tkm), přijat jsem byl po předchozí domluvě bez čekání a za hodinku a kousek mi bylo auto vráceno s tím, že byla provedena kompletní kontrola el. obvodů LPG, kontrola nastavení LPG v ECU, kontrola historie závad ECU, kontrola tlaku reduktoru, kontrola uchycení LPG komponentů, kontrola těsnosti a byl vyměněn hrubý filtr (filtr kapalné fáze ; dle dokumentace vozu měněn téměř před 40 tkm).Co se týká "grilovaného kuřete", byla chyba vymazána s tím, že lambda sonda nereguluje. Toto tvrzení mi přijde ale chybné, domnívám se, že mechanik měl na mysli, že neudává žádné hodnoty, neb dle mého posouzení 2.lambda žádnou regulaci neprovádí a kdyby neregulovala ta první, auto by se chovalo (zejména papalo) úplně jinak. Švagr mi slíbil provést vlastní měření (nikoli přes VAG, který tvrdí, že jsou obě sondy v pořádku), tak uvidíme čeho se doměří. Fábie prý všeobecně mají s druhou lambdou problémy, jelikož její povolené hodnoty jsou ve velmi nízkém rozmezí a prý stačí déle brzdit motorem a kuřátko svítí, natož při provozu na alternativní pohon. Tak jako tak s výměnou filtru se mělo docílit odstranění sporadického poklesu tlaku v reduktoru, ale když jsem se domů vezl poněkud více svižně a otáčky hnal přes 5tis, LPG přepínač začal stejně držkovat... prostě namontované LPG při svém stáří evidentně v takovémto režimu nestíhá... naštěstí tak jezdím velmi, velmi výjimečně a navzdory pískotu uvnitř auta nedochází k vynechání ani k poklesu výkonu. Za 944,- Kč tedy alespoň vím, jak staré filtry v autě mám a za nějakých 20tkm mám prý dorazit na další, pravidelnou výměnu.

LPG servis

- výměna předního stěrače u řidiče (po 3tkm!)

- po 80 km se opět rozsvěcí (při couvání) grilované kuře...už to nebudu ani psát, prostě svítí skoro pořád...

176.084 km - 3. září 2014 - dotankoval jsem LPG a ihned po přepnutí z benzinu se kuřátko opět rozžhavilo do oranžova... pozítří mám domluvený servis LPG, třeba na něco přijdou ; každopádně bylo fajn, když jsem skoro 800 km na tu mrchu nemusel čučet...

175.337 km - 20. srpna 2014 - grilované kuře opět samo od sebe zhaslo, chyba 2. lambda sondy je tedy dále vedena jako sporadická ; ročiluje mne to, ale zároveň nemám chuť to řešit. Napadla mne taková bláznovina, spojil jsem si vyskakování této chyby s tempomatem, který jsem tedy vypnul a uvidíme (že to tempomatem nebude).

175.137 km - 10.8.2014 - auto pocukává čím dál častěji, dokonce bych řekl, že častěji při jízdě na benzin jak na plyn... začínám si myslet, že bude vadná  zapalovací cívka viz zde, resp. pro typ mého motoru celý modulNaštěstí otestovat a snad i vyřešit by to mohlo jít bez servisu.

174.880 km - 8.8.2014 opět se rozsvítilo "grilované kuře" (po 180 km), opět ve stejné situaci - zpomalování (na tempomat) ; v září chci s autem vyrazit do LPG servisu, tak uvidíme, jestli to tento problém odstraní ; přestala fungovat vnitřní cirkulace vzduchu.

174.700 km - 2.8.2014 - tlak kapaliny z ostřikovačů předního skla stále slábne, po pěti, šesti umytích skla vrčí motůrek naprázdno. Je to jasné, někde to teče. Naštěstí hned pod "torpédem", kde zjišťujeme prasklé "Téčko" přívodní hadičky ostřikovací kapaliny. "T" se prodává v kuse s hadičkami a napojeními ke tryskám za nějakých 250,-. Ani prd! Prodejci oznamuji, že jedu do akvaristických potřeb a náhle nachází řešení za 30,- Kč. Přepojíme, dolejeme a ostřikujeme ;). Takhle se mi to líbí!

- nastavení automatického zamykání všech dveří při dosažení rychlosti 20 km/h, automatické odemknutí po vytažení klíče ze zapalování :). Teď ještě přijít na to, jak nastavit automatické zavírání okének při zamknutí auta ;).

173.500 km - 2.7.2014 - poprvé se rozsvěcí kontrolka "závada systému emisí" ; krásný dárek k měsíčnímu vztahu k Fóbii. Po napíchnutí na VAG zjišťujeme vynechávání 1. válce a následné vyhodnocení chyby motoru zadní lambdou, která rozsvítila "griované kuře". Chybu mažeme a objednávám se na výměnu svíček. Ty stávající jsou podle dokumentace, s kterou jsem auto koupil, namontované již od 93tkm! Výměna svíček však nepomohla, dokonce mi přijde, že auto pocukává čím dál častěji, navíc se po 280 km chyba s grilovaným kuřetem opakuje. VAG konstatuje již "pouze jediný problém" a to problém s druhou lamba sondou - chybný nebo žádný signál. Po pár dnech kontrolka sama zhasíná, aby se za dalších pár set km znovu rozsvítila. Pouhé odmazání chyby vydrží na celých 15 km! Následuje znovu VAG a důkladná kontrola elektroniky při které jsme mimochodem např. katalyzátor rozpálili na 750´C! Všechny komponenty, které se povedly otestovat jsou v pořádku (zapalování - volnoběh, váha vzduchu, sekundární přívod vzduchu, stárnutí lambda 1, lambda 2), chyba opět odmazána, problém nevyřešen ; auto jede jako obvykle, chyba stále vyhodnocována jako sporadická, tudíž po nějakých 40 startech kontrolka zhasíná.  Jsem přesvědčen, že problém bude souviset s vstřikovači nebo nastavením LPG, jelikož na benzin se kontrolka nikdy nerozsvítila a chyba nastává při uvolnění plynového pedálu, kdy auto jede "na volnoběh", tudíž by nemělo docházet ke vstřikování paliva... zatím marně sháním dostupný servis pro ZAVOLI.

- výměna předních stěračů 06/14, resp. 173 tkm


Když jsem auto pořídil, začali se kamarádi dohadovat, kdy se mi na něm co vysype. Zkušené odhady mluvily o stahovačkách oken jako prvních v pořadí. Co čert nechtěl, při 1. spuštění LZ okénka cosi zarachtalo, klička se otáčí a okénko zůstává zavřené. Kruci! Jediné okénko, které jsme v bazaru nespouštěli bylo PZ a to chodí normálně :D. Oni ty LZ dveře jsou podivné celé, přilepují se, vržou a nedrží otevřené a teď ještě tohle... Kupuji výhodně na bazaru stahovačku a jedu za Petrem provést demontáž. Petr sundavá tapec, stahovačku a ... zjišťuje, že s ní vůbec nic není. Kruci! :D. Marně se snažíme pochopit, proč sklo zůstává ve dveřích viset, nesmyslně promazáváme těsnění apod, bez výsledku. Až tento víkend přišel švagr s tipem, že ve spodní části skla je dirka, do které je skrz stahovačku vložen "čep" a protože jsme dirku přehlédli.... já si totiž myslel, že se sklo spouští vlastní vahou... Njn, sranda, alespoň už vím, jak ten tapec sundat, ale vůbec se mi do toho nechce :(. PS: vcelku legrace, že výbava Elegance nenabízí zadní stahování oken v elektrice...


Fóbii jsem koupil po kontrole ve Škoda servisu navzdory tomu, že byla kdysi čelně bouraná (zejména pravá část, ale asi se hnul celý předek) a přes nejasnosti o osudu auta v posledních třech letech. Škodováci konstatovali, že auto je opravané opravdu dobře a že na něm neshledávají žádné vady, seznam vad z diagnostiky čítající 4 strany A4 není prý neobvyklý, jelikož se evidentně jedná o vady způsobené dlouhodbým stáním auta a úmrtím jeho baterie. V servisce je poslední záznam z 22.9.2011 při stavu tachometru 170.209 km.... čoz znamená, že auto najelo v průměru 3 tis km/měsíc, tudíž by teoreticky mohlo být stočené až o 100tis km, což by v Čechách nebylo nic překvapivého.  Nu, ať už tak či onak (servisáci prý nedokáží poznat, zda auto odjelo 200 nebo 300 tis km ani se dosat do německé databáze Škodovky), ve chvíli kdy jsem se stal majitelem já a odvážel si Fóbii domů, stálo na tachometru 172.200 km. Moje doměnka je taková, že pak se s autem bouralo, stálo tak dlouho, až mu umřela baterie, poté ho někdo  v CZ opravil, najezdil těch "100 tkm" ještě na německých dokladech, stočil tachometr, aby na první pohled seděl se servisní knížkou (ačkoli to znamená, že za poslední tři roky auto najelo méně, než v předchozí době za jeden měsíc) a postavil vyvoněného fešáka do bazaru. Chci věřit tomu, že jsem koupil dobře a že tento článek bude přibývat pouze úměrně najetým kilometrům.

Inzerát


"Závada" zjištěná ještě před koupí - cosi občas klepe jakoby od tlumiče PP kola, zcela výjimečně i od levého, zejména při přejíždění příčných nerovností. Přes opakovanou kontrolou podvozku v servise žádné vůle nenalezeny, prý bude cosi volné kdesi v útrobách palubky...

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 2 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace modry* 05. 08. 2014 - 08:13
RE(2x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace davidhavel 06. 08. 2014 - 18:36
RE: Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace string 27. 08. 2014 - 22:23
RE(2x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace davidhavel 29. 08. 2014 - 09:20
RE(3x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace newold®blbne.cz 16. 09. 2014 - 06:38
RE(4x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace davidhavel 16. 09. 2014 - 15:36
RE: Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace filip 11. 09. 2014 - 15:37
RE(2x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace davidhavel 12. 09. 2014 - 07:09
RE: Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace tycoon 27. 09. 2014 - 10:56
RE(2x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace tycoon 27. 09. 2014 - 11:11
RE(3x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace davidhavel 27. 09. 2014 - 20:05
RE(4x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace davidhavel 27. 09. 2014 - 21:03
RE: Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace tycoon 01. 10. 2014 - 19:01
RE(2x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace tycoon 01. 10. 2014 - 19:11
RE(3x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace davidhavel 02. 10. 2014 - 12:12
RE(4x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace tycoon 02. 10. 2014 - 19:33
RE(5x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace davidhavel 02. 10. 2014 - 21:33
RE(2x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace davidhavel 02. 10. 2014 - 12:06
RE: Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace tycoon 13. 10. 2014 - 20:47
RE(2x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace davidhavel 15. 10. 2014 - 11:51
RE: Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace vojtahavel 09. 11. 2014 - 22:20
RE(2x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace davidhavel 10. 11. 2014 - 15:34
RE: Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace vojtahavel 16. 01. 2015 - 08:53
RE: Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace vojtahavel 28. 04. 2015 - 20:51
RE(2x): Poruchy, servis a údržba naší Fóbie - aktualizace davidhavel 28. 04. 2015 - 20:56