20. červenec 2020 v 17.06 | rubrika: Fóbie 2.0 LPG
Náš 2.0l LAMBDAŽROUT (životnost tohoto dílu 700 - 7.500 km , kterou přes letité úsilí a nemaléf inanční prostředky nedokáží servisy prodloužit) má spoustu různě závažných problémů o kterých vím a kdo ví o kolika nevím. Je mi jasné, že po více jak čtvrt miliónu kilometrů a 13 letech provozu nemůže a nebude mít vlastnosti nového vozu, ale potřebuji, aby auto bylo technicky v pořádku a jednou za 2 roky prošlo emisemi. Auto by bylo za rozumný peníz aktuálně těžko prodejné a jelikož za jiné, podobně rozumné peníze těžko pořídím lepší (rozuměj alespoň stejná bezpečnost, výbava, prostor, provozní náklady), zejména když nemohu být více než pár dnů bez auta, rozhodl jsem se přes nepochopení drtivé většiny lidí z mého i širšího okolí, do auta investovat za velký servis nemalé peníze.. snad nebudu litovat. 20. 7. 2020 - 271.877 km - zprovoznění LPG se zadařilo! ;). Na vině bylo naštěstí pouhé teplotní čidlo reduktoru, kdy pravděpodobně při montáži rozvodů došlo ke zlomení letitých vodičů a následně k vyzkratování čidla, přičemž ŘJ LPG zcela správně odmítá plyn dodávat, když teplota reduktoru prokazatelně nedosahuje alespoň 50´C. Plyn je tak ve svých mezích, o kterých jsem tu již psal, opět provozovatelný ;). Radost mi malinko kazí hořkost nikoli z toho faktu, že jsem ne z vlastního rozhodnutí ani zavinění jezdil (další) měsíc na BA, když k této "poruše" došlo s velkou pravděpodobností v servise a který mi následnou reklamaci neuznal, ani fakt, že diagnostika závady, tudíž připojení k ŘJ stálo 590 Kč, ani ty 400 Kč, co mě stála cesta do Prahy a zpět a den dovolené, ba ani to, že jsem měl zbytečně auto v servise, který závadu nenašel a pokus mě stál zbytečně dalších 300 Kč, ale fakt, že samotné čidlo stálo s daní 230 korun, přičemž za minutu práce s jeho výměnou mi bylo účtováno dalších 590 Kč :(. Roční revize systému za 422 Kč už je jen pověstnou třešničkou na dortu a buzerace ze strany státu, který si nižší spotřební daň na LPG vybere jiným způsobem. Sakum prdum se cítím ze strany servisu, který prováděl výměnu rozvodů poškozen minimálně za 4 tis Kč, když pominu neprokazatelnou skutečnost, že běh motoru je od tohoto zásahu hlučnější, rozkolísaňější a má nižší výkon. No, stává se .. :(. Někde ušetříš, jinde proděláš.. A teď už s tím budu jen jezdit! :D ![]() |
přečteno: 170x | komentáře (12)
|
26. leden 2020 v 15.23 | rubrika: Fóbie 2.0 LPG
26. 1. 2020 - 262.283 km - po delší době jsem auto přenechal manželce a i ona mi potvrdila, že auto špatně drží stopu. Nevím, jestli to je pouze vlivem 5 let starých zimáků a teplot kolem nuly (auto v zatáčce nedrží stopu, téměř při každém rozjezdu hrabe), či tlumičů na odpis, případně rozhozené geometrie v důsledku zatím neidentifikovaných závad provázejících pazvuky na přední nápravě. Výměna LIDL žárovky H7 v PP světle (po 14 měsících resp. 26,5 tkm) za "Blue Filson". (rekordní výdrž tak má zatím OSRAM - 37M resp. 44,2 tkm). 22. 12. 2019 - 260.0xx km - preventivní dobíjení baterie, která buď rapidně ztrácí kapacitu (klidové napětí 12,44 V), nebo je jakýsi "problém" se startérem, resp. alternátorem. Ačkoli je stále nad nulou, studený start je neochotný zcela stejně, jako před 10 měsící, kdy jsem se rozhodl tehdejší baterii vyměnit preventivně za novou..tedy zbytečně. Luxování interiéru, výměna pravé prasklé žárovky osvětlení RZ 5W za 10W, snad se nebude vyhřívat krycí plast. 8. 12. 2019 - 259.174 km - výměna hadice sekunádrního vzduchu, amatérská zkouška těsnosti sání (sprejem). Při zkušební jízdě na BA chyby ŘJ motoru: P3211 - chyba řízení vstřikovače, P0420 - nízká účinnost katalyzátoru, P0133-5 - LS1 pomalá, signál mimo rozsah, porucha vyhřívání. Doufám, že výměnou hadice sekundáru se trvale odstranila alespoň chyba P0411 - sekundární vzduch nízký výkon (netěsnost), nicméně tato chyba se naposledy objevila 2/12. Dolití 3 dcl chladicí kapaliny; značná emulze na víčku pro dolévání oleje. Vzhledem k tomu, jak hladina chladicí kapaliny významně kolísá, a to více, než bych díky roztažnosti kapaliny očekával (před jízdou doleji pod minimum, po jízdě je nad maximem), že auto pocitově špatně topí a navzdory omezené funkci katalyzátoru bych řekl, že více kouří, v létě se často spouští sahara a přitom jízdou nejde dosáhnout vyšší teploty kapaliny než 78´C a při jízdě z kopce padá teplota až na 54´C, po přetěsnění čidla chladiče a výměně termostatu bude nutné vyloučit možnost vadného těsnění pod hlavou.
18. 11. 2019 - 258.415 km - 11 400 km jízdy s permanentně rozvíceným "kuřetem" přineslo své "ovoce" v podobě chyby P0420 - nízká účinnost katalyzátoru, která se nyní obejvuje téměř každou jízdu; dle VAG je však tato chyba stále sporadická. Jezdím dál, uvidím, co se bude odehrávat po výměně netěsnící hadice sekunádrního vzduchu a následně po výměně lambd(-y), kterou ale plánuji až na jaro před kontrolou EM. Zatím se marně snažím zjistit reference na neoriginální katalyzátory (JMJ, TYLL).Opět začalo hučet ložisko kola, domnívám se, že jde o totožné ložisko, které bylo při 250tkm měněno na LP kole. Pocitově bych řekl, že se hučení odehrává i ze zadní části vozu, ale to můžou způsobovat zimní gumy. Nyní potřebuji auto téměř denně, reklamaci tak odsouvám až na leden. Divné zvuky z převodovky/spojky/od poloosy se ozývají čím dál časteji (bouchnutí/klepnutí), skoro si přeji, aby byly tak časté, aby se daly u mechanika "předvést". ![]() .. a to je jen diagnostika ŘJ motoru. |
přečteno: 401x | komentáře (2)
|
4. červen 2019 v 16.24 | rubrika: Fóbie 2.0 LPG
![]()
Okolnostmi jsem byl donucen vyměnit svůj telefon za nový a jelikož jsem si v tom původním shromažďoval různé údaje o Fóbii, tak tady mám takový výcuc :) |
přečteno: 105x | přidat komentář
|