10tkm na LPG (dalších)...
Fóbie je moje čtvrté auto na plyn. Předcházeli jí Škodovky 105 a 120 a VW Golf II, tedy vozidla vyrobená v jiném století, ba co dím, tisíciletí, rozuměj vozidla s mechanickými karburátory. Od doby jejich výroby se změnilo mnohé a ač Fóbie disponuje koncepčně velmi podobným motorem jako předcházející Škodovky, nemá samozřejmě již karbárátor, má vstřiky, jako všechna moderní auta. Na tuto změnu museli reagovat i samotní výrobci LPG systémů a přešli na tzv. "sekvenční vstřikování".
Celý systém funguje takto: (odkaz)
Readiness = kódy připravenosti
Tak nám, majitelům aut, naši milí nesmyslnodárci připravili další starost navíc. Nejen, že uvažují o zavedení plošné silniční daně za naše krásné silnice, jejichž každoroční záplatování nemá životnost ani onoho roku, ale evidentně po uměle omlazeném vozovém parku, kdy na starší vozy uvalili "ekologickou daň" a následně je vymazali z registrů, přišli s další myšlenkou, jak vozový park dále zredukovat, případně jak roztočit autoprůmysl a vše co se na něj váže, v zájmu plnění stání kasy ještě více. Toliko zamyšlení na úvod a teď o co jde:
Fóbii vlastním od června 2014. Stála veškeré peníze, které jsem byl kdy ochotný za auto dát a kupoval jsem ji si ideou, že do 7 let starého benzíňáku (LPG) nebude potřeba pár let téměř investovat (až na spotřebák a výměnu LPG nádrže) a že budu jen tankovat (LPG za pár kaček) a jezdit, případně, když už by se nějaká blbost vyku...la, tak to okamžitě nechám opravit, aby se nám z auta nestával rychle vrak.
Čím jsme si prošli v prvém roce spolubytí se lze dočíst zde. Žádná dramata, ale nepříjemností a peněz více, než bych čekal natož chtěl, ale bral jsem to jako součást prvotní investice. Rok druhý, po najetých 14tkm vypadá z pohledu péče o vůz, závad, poruch a servisu následovně:
2. února 2016 - 9 let od první registrace, 195.0xx km - k "narozeninám" Fóbie dostala dle nemyslnodárců nutnou omlazovací kůru v podobě výměny LPG nádrže, což vyšlo spolu s revizí LPG soustavy (rozuměj kulaté razítko s platností 10tkm nebo 1 rok, avšak v případě STK nesmí být zbývající doba platnosti revize kratší než 6 měsíců - jak říkám - nesmyslnodárci) na necelých 7.000,- Kč. S kýženým přáním, abych LPG nemusel dříve jak za rok řešit jsem nechal vyměnit i oba filtry za 746,- Kč (z toho 500,- za práci!) a když už se mi chlapci motali v motorovém prostoru, šly ven i svíčky - aktuálně tedy jezdím-e s DensoQ20 pr-u, které mají plynaři z Harfy za nejlepší v poměru cena výkon, tedy 600,- Kč i s výměnou. Výměna lambda sondy za katalyzátorem, kterou jsem pořídil za 1.100,- Kč před týdnem stála již pouhé 400,-. Tak drahé dárky jsem nikdy nikomu nedal :-?. Jo a ještě jsem měnil žárovku v levém brzdovém světle ;)