Readiness = kódy připravenosti
Tak nám, majitelům aut, naši milí nesmyslnodárci připravili další starost navíc. Nejen, že uvažují o zavedení plošné silniční daně za naše krásné silnice, jejichž každoroční záplatování nemá životnost ani onoho roku, ale evidentně po uměle omlazeném vozovém parku, kdy na starší vozy uvalili "ekologickou daň" a následně je vymazali z registrů, přišli s další myšlenkou, jak vozový park dále zredukovat, případně jak roztočit autoprůmysl a vše co se na něj váže, v zájmu plnění stání kasy ještě více. Toliko zamyšlení na úvod a teď o co jde:
Od nového roku platí nová pravidla pro měření emisí, které předchází technické kontrole samotné. Kdo neprojde emisemi, nemůže na technickou. Tak to bylo roky, možná již desetiletí (tuším, že kdysi se technická nedělala vůbec, pak snad bez emisí a pak to, co jsme znali do konce loňského roku, jak popsáno výše). Nyní, přijedete s autem (které má možnost připojení na PC) na technickou, připojí vás a zjistí, že v řídicí jednotce máte chyby. No a? Tak tam jsou, auto jezdí bez problémů, a to, že si řídící jednotka myslí, že má problém, může být také pouze problém řídicí jednotky (konec konců to uvádí i Škodovka sama: "pokud jsou akční členy v pořádku a chyba se stále opakuje, vyměňte řidicí jednotku !).
Jenže ouha! Pokud máte problém v tzv. "readiness kódech", na měření emisí Vás prostě nepustí. Tedy s jedinou výjimkou a tou je klimatiazce, ta je nezajímá. Což je opět tak trochu lhaní si do kapsy, o čemž si povíme za chvíli. Nepustí vás přesto, že navzdory chybám v readiness je klidně možné a vůbec ne nereálné, že emisním měřením by auto prošlo!