Servisní deníček 9leté Fóbie

13. listopad 2016 | 09.22 |

12.11.2016 - 206.6xx km - jelikož teplota zadního tlumiče výfuku není ani po delší jízdě nijak vysoká, očistil jsem jej od rzi a natřel běžnou, antikorozní barvou.

6.11.2016 - 206.396 km - výměna žárovky H7 v pravém světle (Starline za 63,- Kč vydržela 11 měsíců, resp. 13.400 km, tak jsem zvědavý na tu OSRAMku, co je v levém světle) ; mrazuvzdornost chladicí kapaliny je přes -20´C.

4. 11. 2016 - 206.345 km - chyba P1176 - lambda 2 - regulační meze doseženo ; lambda vyměněna koncem ledna t. r., před pouhými 11.200 km... to není "Fóbie", to je "lambdažrout" :-(

28. 10. 2016 - 206.189 km - výměna oleje (Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4) vč. filtru (Filtron), přezutí na zimní pneumatiky,dolití 1,5 dcl chladicí kapaliny (únik mezi plastovou přírubou chladiče a plastovým "náustekm" hadice). Řemen alternátoru a silentblok v držáku procházejícího nápravnicí oznamují, že se brzy začnou loučit, letní gumy  by bylo ideální již vyměnit. Na zadních tlumičích se rozpadly dorazy a nevím, jestli je má cenu na deset let starých, byť netekoucích tlumičích měnit nebo rovnou, vyměnit tlumiiče za nové, případně celou sadu. Oproti tomu mne velmi překvapil dosud originální zadní díl výfuku, jehož vnější plášť se začal rozpadat, ale pod ním je zcela zdravý plášť druhý.  Tenzkusím zakonzerovavat ve stávajícím stavu..

Výměna oleje

Vymazání chyb z ŘJ, provoz výhradně na benzin. Po 40 km všechny kódy readiness O.K. 

Readiness OK


Nerad se opakuji a vše lze dohledat v patřičných článcích této rubriky, takže nyní pouze ve zkratce: 

jedná se o Fábii combi I. generace s rokem výroby 2007, motor AZL 2.0 MPi, 85 kw, přestavěnou od prvních dní pro provoz na LPG (Zavoli)

- koupil jsem ji jako 7letou v červnu 2014, po prvním německém majiteli, po opravě bouračky na PP,  kdy měla na tachometru zpochybnitelných 172 tkm

- jaký byl první rok se lze dočíst zde, jaký následující zde. V součtu autem, s kterým nebylo při koupi ani dle autorizovaného Škoda servisu nic, proteklo se vším všudy (pojištění, zimní kola...) za rok a třičtvrtě (23tkm), přes 57tis Kč za jeho "údržbu a servis"...no, to není zrovna málo...

Závady


27. 10. 2016 - 206.135 km - P0135 - chyba obvodu vyhřívání sondy, P0133 - nesprávný signál sondy, sonda pomalá, opotřebovaná ;  spolu se zdomácnělou P0134 už víc chyb sonda nahlásit neumí...

4. 10. 2016 - 205.017 km - P0134 - lambda sonda žádný signál.Je evidentní, že se samotnými lambdami problém není, otázkou je, co tedy chybyvyvolává.Nejčastější odpovědí na netu je "špatně seřízený LPG systém". Ano, ten rozhodně nemám v ideálním stavu, neb téměř všechny komponenty jsou na hraně životnosti, jenže kdyby to bylo LPG, tak by se chyba, ač výjimečně, nespouštěla i na  benzin... Výměna vstřikovačů není tak levná záležitost, aby to stálo za "pokus". Poměrně často rozsvícené kuře souvisí se změnou jízdního stylu (náhlé ubrání, resp. v případě volnoběhu prudké sešlápnutí plynu) nebo se změnou palubního napětí - opakovaně se mi stalo, že se "kuře" odkazující na lambdu rozsvítilo při zapnutí větráku... no, tohle asi nikdy nevyřeším :-( neb dát auto do značkového servisu  není ani finančně, ani časově možné... ; chyba P0134 se objevuje tak často (rozmezí 10-200 km), že už ji mažu pouze sporadicky a tudíž končím s její evidencí. Bohužel četnos je taková, že už se nedaří načíst ani readiness... Aktuálně mne tak štve nejvíc fakt, že přes tak vysokou četnost chyb nejsem schopný vysledovat konkrétní situaci, která chybu vyvolá, tudíž odstranění závady se zdá být opravdu "nereálné". :-(

1.10.2016 - 204.925 km, 204.940 km - P0134 - lambda sonda žádný signál, revize LPG:

Revize

28. 9. 2016 - 204.855 km - wapka, leštění, odstranění kabinového filtru, čištění klimatizace ; 204.860 km - P0133 - lambdasonda pomalá!

čištění klimy

8. 9. 2016 - 204162 km - zalakování odřeniny z 20. dubna opravnou lakovou tužkou

Zalakování odřenin

...žádné umění, ale co se dá udělat s "lakem na nehty", když jsou škrábance až na plech..

7. 9. 2016 - 204143 km - chyba P0134, lambda sonda 1 - žádný signál Ne že by to bylo první rozsvěcení po 1tkm, od doby, co jsem jej zde zmiňoval, jen nebyla nálada to zaznamenávat. Toto je třetí.. takže průměrně každých 300 km.. no, blíží se doba, kdy to bude zase svíti prakticky v kuse.. svině. A přitom je to taková blbost!... 204161 km, 204162 km... pořád to samé, 204163 km, 204.274 km => readiness O.K. :-D, 204.451 km - P0134, avšak readiness OK, 

4. září 2016  - 204.0xx km -  nasazení deflektorů (ofuků) oken. 

Ofuky

202.905 km - 31.července 2016 - už mne to auto začíná srát, jinak se to už říct nedá. Nejen, že kdo ví proč žere víc než by mělo (i na dálku, byť s klimou skoro 10/100), ale pouhých 1315 km po výměně 1.lambda sondy za novou už zase svítí to debilní kuře! Bych se z toho posral (kdyby to pomohlo)! Definitivně tak vzala za své naděje, že vyměněná sonda byla vadná od výroby, závada bude jinde... Zdá se, že jsem tak od počátku mohl jezdit s původní sadou sond, takhle jsem vyhodil nemalé peníze za již celkem tři výměny :(... Na podzim mám v plánu nechat repasovat (vyměnit?) vstřikovače, a jestli nepomůže ani tohle...

Lambda P0134

202.xxx km - 17. července 2016 - dolití cca 3dcl chladicí směsi a půllitru oleje (po 6,5 tkm od výměny).

201.6xx km - 5. července 2016 - k zapalovačové zásuvce na středové konzoli jsem přidal další dvě a všechny tři  pak přes vypínač. Aktuálně tak mám v autě zapalovačovou zásuvku 4x (.. ani to neí dost), jelikož Fábie combi má 1x zásuvku v kufru již z výroby.

+ dvě zásuvky

201.590 km - 4. července 2016 - druhá! výměna 1. lambdasondy. Dosavadní vymontována přesně po 23.800 km, pričemž chyby začala hlásit již po mizerných 5.184 km! V úspěch při reklamaci moc nevěřím, ale při vší bídě bylo by fajn, kdyby se jednalo i tak o vadný kus, kdy s tímto novým, byť zcela totožným dílem již problémy tohoto druhu natrvalo zmizí....

Zase lambda

201.410 km - 27. června 2016 - volnoběh na LPG je tak rozkolísaný, že při běhu na místě motor svoji snahu občas prohraje a chcípne ; kladka napínající klínový řemen začíná poklepávat, což dle rodinného mechanika znamená jediné - řemen se hlásí o výměnu ; nejinak na tom bude baterie, její klidové napětí je max. 12,2V což dokládá, že další zimu nejspíš nevydrží, rovněž výfuk začal opouštět svoji vnější vrstvu...Výfuk

201.3xx km - 25. června 2016 - je to již nějaká doba, co v Děčíně otevřeli novou "wapku", tak jsem ji zajel také konečně vyzkoušet ;)

Wapka Hypernova

200.9xx km - 8. června 2016 - chyby lambdasondy se objevují prakticky při každé jízdě => P0133P0134,P0135 a stále dokola. Jedná se o první lambda sondu, kdy hlásí nesprávný, pomalý signál, žádný signál a chybu obvodu vyhřívání. Koupím novou a tuhle zkusím reklamovat... ještě, že tu technickou mám-e za sebou.. uff.

200.4xx - 3.6.2016 - úklid interiéru, dolepení nákladové hrany kufru a těsnící gumy u motoru silikonem, diagnostika - chyba P0133 - nesprávný signál lambda sondy (bank 1 senzor 1) signál se mění pomalu - opotřebovaná sonda.

200.251 km - 28.5.2016 - úspěšné absolvování toliko obávané emisní kontroly, uff! .. a následně kontroly technické (3 lehké závady, z nichž se mnou technik mluvil pouze o jedné, která by měla být řešitelná pouhou výměnou žárovky ;) ).

Emise

200.0xx km - v ideálních podmínkách (zcela studené auto), stačí méně než 30 km, aby readinnes byly opět po vyresetování zcela načteny coby bezzávadné ; a pak stačí přesně jeden jediný start, aby opět byla zaznemána notoricky známá chyba P0134! Mimochodem, k tomu, aby kód readiness nebyl kompletní stačí třeba tak málo, jako že je v nádrži málo paliva ! - dojezd na budících jsem měl 70 km a diagnostika nemohla dokončit test odvětrávání palivové nádrže..


199.97x km - 20.5.2016 - bohužel se dnes vyvrátila doměnka, že se "kuře" rozsvěcí jen při jízdě na LPG. Závadu tak bude nutné hledat jinde. Stačilo 239 km na benzín a kuře opět svítí (P0134 - chybí signál 1. lambdy)  - navzdory tomu zůstávají readiness kódy v pořádku, tedy do vymazání chyby, kdy řJ jejich výsledky smaže. Uvidím, zda si je dokáže načíst při provozu na LPG...  7 dní do technické...

P0134

14.5.2016 - dobíjení baterie do plné kapacity

199.730 km - 7. 5. 2016 - kvapem se blíží technická, grilované kuře se tak již musí  alespoň dočasně! vyřešit. Provedena demontáž a proměření 1. lambdasondy. Hodnoty se zdají být v pořádku až na to, že při zahřívání sondy by se údajně měl prudce zvyšovat její odpor, ale ten vzrůstá pozvolna a maximálně o 2 ohmy... ; dále byla provedena demontáž řidicí jednotka a zkouška průchodnosti  a odporu všech 5ti drátů vedených k lambdasondě, v závislosti na otřesech,  přičemž zde nebyl nalezen žádný problém. Trochu hlavu si možná staví škritíc klapka, která při vypnutém motoru je i po vyčištění a kalibraci otevřena na téměř 6 stupňů, na volnoběh pak 1,2 stupně a je otázkou, zda vůbec se dokáže zcela uzavřít - což by mohla být přičina, že se kuře rozsvěcí hlavně při deceleraci (jízda z kopce bez plynu). Tak či onak, všechny jednotlivě spuštěné testy související s readiness se podařilo tentokrát bez problémů dokončit - na BA - a celkový stav readiness je takto OK. Napřikláda včera nešel ani kontrolou akčních členů dokončit test sekundárního vzduchu... takže "vše" je zkontrolováno a výsledek zůstává dál zcela nejasný. Plánuji do STK jezdit výhradně na BA, průběžně kontrolvoat readiness (konečně jsem si pořídil i vlastní "diagnostiku") a pokud se kuře nerozsvítí a readiness budou v pořádku, vyrazit na EM s tím, že snad projdu a v budoucnu se budu muset zaměřit na doladění LPG (asi vyzkouším další serivs - repase vstřikovačů, reduktoru..). Pokud se kuře rozsvítí i na BA nebo se rozhodí readiness, tak asi opět nová lambda.. a pak kdo ví :-?  

lambda 22tkm

Lambda po 22tkm

199.261 km - 30.4.2016 - výměna předních stěračů za "originál" Bosh flat

198.723 km - 27.4.2016 - výměna spínače brzdových světel (brzdová světla trvale svítila -  i po vytažení klíčku, k tomu se rozsvítilo EPC a na chvíli i ESP) v servise Škoda -  za 935,- Kč - na počkání.

198.101 km - 23.4.2016 - již v zimě, kdy jsem se po sněhu s autem pracně škrábal do "opičích hor", jsem si chválil ESP ; dnes mi zachránilo prdel... kombiance deště, nezánovních zadních pneumatik se "zákonným vzorkem" a nerozumné nájezdové rychlosti do zatáčky mne téměř přetočila do hodin, ale! ESP skvěle zafungovalo a než jsem stačil zareagovat já, auto mne hodilo ze strany na stranu a já tak místo do příkopu mohl pokračovat v jízdě, uff... bylo to, jako bych dostal facku, a právem!

197.722 km - 22.4.2016 - mytí, úklid interiéru, leštění oken, zatření odřenin bezbarvým lakem

myje auto

197.420 km - 20.4.2016 - já to věděl, že to o tu zeď jednou opřu :-(

Odřenina

197.325 km - 18. 4. 2016 - blíží se technická, readiness kódy mne tak straší den za dnem víc, kuře se dále rozsvěcí v libovolných intervalech,závada lambda sondy se mění, ale již nebývá sporadická - aktuálně "signál sondy pomalý". Přesto s touto chybou kuře nesvítilo a readiness  byly OK :-D (tedy až na přívod sekundárního vzduchu, tam test nebyl ani po 100 km dokončen, zřejmě v důsledku toho, že chyby před testováním readiness byly smazány na teplém motoru). Nerozumím, nechápu, už aby ta státní buzerace STK byla za námi.

196.700 km - 2.4.2016 - diagnostika - chyba 1. lamba sondy - trvalá! (po 18,5 tkm od montáže, kdy od 5tkm se chyby začaly sporadicky objevovat), nelze navázat spojení se škrticí klapkou - tedy nelze ji přenastavit do základní polohy. Při vypnutém motoru úhel otevření 7%, po nastartování na volnoběh 1,2%. Osazení nového kabinového uhlíkového filtru.

196.660 km - 2. 4. 2016 -  kola vyměněna za letní,zimáky tak mají najeto za letošek 4560 km, celkem tedy 9400 km za 2 zimy. Provedena jarní servisní prohlídka v Servis Point ústí nad Labemprovozní kapaliny co do množství a kvality OK, pohledová kontrola podvozku OK, P+Z náprava bez vůlí, brzdy OK, mírná netěsnost ve spoji výfuku - vyřešeno dotažením svorek. Plnění klimatizace - doplnění chybějících 127 g chladiva, což znamená cca 11% únik objemu za rok.

ServisPointUL

196.338 km - 26. 3. 2016 - zcela nefuknční systém LPG (přepínač se ani nerozsvítil), "oprava" vyjmutím a znovuzasunutím pojistky umístěné u autobaterie.

195.98x km - 7. 3. 2016 - úklid interiéru,

úklid auta

sedáky podivně flekatí, vypadá to, jako vyžraný pot :-? Autem se jezdí téměř výhradně trasy do 5 km, LPG tak prakticky nepřichází ke slovu, náklady na provoz se zvyšují a v oleji je navzdory nedávné výměně vysrážená voda(pod víčkem i na měrce!), chladicí kapalina naštěstí neubývá.

195.541 km - 13.2.2016 - já se z toho auta už vážně poseru! Opět chyba lamda sondy, nicméně originální a to: sonda 1 žádná aktivita!, takže v palubce svítí opět grilované kuře, readiness kódy jsou opět v háji a to vše navzdory tomu, že kontrolou akčních člení vše projde bez problémů! Už vážně nevím co s tím :((

195.493 km - 12. 2. 2016 - výměna oleje vč. olejového filtru, výměna vzduchového filtru

výměna oleje


 Aktuálně (únor 2016) má naše Fóbie na budících 1954xx km a "řeším" následující "problémy":

- opakovaně se rozsvěcují kontrolka systému emisí (navzdory oběma vyměněným lambdasondám)

- občasné zatékání PZ dveřmi, výjimečné PP a s tím související nadměrná vlhkost v autě

- opakovaně vypadávající čep stahování LZ dveří

- nedržící samostavy zadních dveří

- klepání od přední nápravy, zejména od PP části (uložení tlumiče ?) při přejezdu příčných nerovností (již 3 servisy nenašly nikde žádné vůle)

- nepravidelný volnoběh, na LPG často značně rozkolísaný volnoběh, výjimečně zhasínající motor nebo volnoběh 1100 ot./min.

- vypadávající LPG v otáčkách přes 4tis

- dosud nevyměněná kapalina v servořízení

- letitá brzdová kapalina

- slepnoucí PP světlomet

- částečně nefunkční servomotor vnitřní cirkulace vzduchu

- nepřesná regulace teploty vzduchu (občas mi přijde, že servomotor chodí jen do krajních poloh)

- nízký výkon klimatizace navzdory jejím doplňění (což nebude závada, ale výrobcem poddimenzovaný kompresor)

- nedostatečně usazený plovoucí třmen PP brzdy

- prasklé čelní sklo pod stěračem spolujezdce

- vymačkaný ovládací prvek nastavení tempomatu

- slabý FM  příjem rádia

- rozvrzaná palubka

- rozvrzaná řidičova sedačka 

- rezonance z motorového prostoru v nízkých otáčkách

- flekatící čalounění sedaček (jakoby vyžrané od potu)

- zadní prostřední samonavíjecí pás se po sklopení sedaček utáhne tak, že následně nelze povolit

 - zcela vypadávající LPG z důvodu uvolnění hlavní pojistky

- nedržící těsnění nad motorovým prostorem (pod hapnou)... když si to člověk tak sepíše, vychází mu z toho solidní vrak, co? :( 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Servisní deníček 9leté Fóbie tycoon 03. 04. 2016 - 09:17
RE(2x): Servisní deníček 9leté Fóbie davidhavel 04. 04. 2016 - 11:31
RE: Servisní deníček 9leté Fóbie vojtahavel 07. 07. 2016 - 21:38
RE(2x): Servisní deníček 9leté Fóbie davidhavel 08. 07. 2016 - 14:27
RE(3x): Servisní deníček 9leté Fóbie vojtahavel 08. 07. 2016 - 16:10
RE(4x): Servisní deníček 9leté Fóbie davidhavel 08. 07. 2016 - 16:52
RE: Servisní deníček 9leté Fóbie tycoon 25. 10. 2016 - 19:13
RE(2x): Servisní deníček 9leté Fóbie davidhavel 26. 10. 2016 - 14:41
RE(3x): Servisní deníček 9leté Fóbie tycoon 02. 11. 2016 - 18:09
RE(4x): Servisní deníček 9leté Fóbie davidhavel 03. 11. 2016 - 11:16
RE: Servisní deníček 9leté Fóbie tycoon 02. 11. 2016 - 18:16
RE(2x): Servisní deníček 9leté Fóbie davidhavel 03. 11. 2016 - 11:19