Deníček Kawasaki ER-5 III resp. V.

30. září 2013 | 17.35 |

III. resp. V deníček proto, že motorku mám již pátým rokem a bylo by bývalo bylo lepší psát deníčky po jednotlivých letech... takže příští rok VI. :)

30. září 2013 - ještě jedno mytí a následné leštění motorky. Demontáž baterie, odnesení domů, garážování pod plachtou. Teď už jen zbývá najít kupce.. kdo dá 36 tis?

28. září 2013 - 47654 km - detailní "odbahnění" motorky a vyčištění řetězu + jeho namazání mi zabralo více než 2,5 h, na zítra mám v plánu ještě jedno mytí + leštění a focení a pak už jen ustájení a prodej... :-?

15. září 2013 - tak na této zadní gumě už jedu nejdál na výměnu, dnes se mi při akceleraci na mokrém asfaltu tak roztancoval zadek, že mi byl jízdní pruh skoro malý... Mittaska to ale každopádně nebude. Klidnější styl jízdy po Petrově bouračce (Brno, Krkonoše) s sebou přinesl pokles dlouhodobé spotřeby na 5,00 l / 100 km.

11. září 2013 - VYHRÁLI JSME, VYHRÁLI ! ... sice jednu z posledních cen a navíc cenu, kterou asi vůbec nevyužiji, jelikož 5" navigaci do pouzdra "SMSP" stejně nenacpu, ale mám radost :), velikou :)). - pozn.: třetí foto odspodu. 

1. září 2013 - překročení 30tkm s touto motorkou ;) ; nikoli cíleně dosažení snad nejnižší spotřeby při výletě Děčín - Brno a zpět - 4,95 l / 100 km.

31. srpna 2013 - nabíjení navigace funguje na 1*, ale objevil se staro-nový problém spočívající v chcípání motorky během jízdy, kdy řešením bylo vždy přetočení palivového kohoutu. Nyní je jasné, že palivový kohout je značně zanešený, jelikož od poloviny nádrže (dle palivoměru) se dá jet pouze na rezervu... jinak motorka šlape na výbornou, jen mi přijde, že přední brzdě se "do práce" chce čím dál méně, jo a zadní guma je dávno zralá na výměnu.

 

30. srpna 2013 - oprava napájení navigace, změna v uložení autozásuvky a nabíječky, dolití 2 dcl oleje (né že by motůrek papal, ale má dávno přejetý výměnný interval a když jsem se rozhodl pro výměnu, zjistil jsem, že mám čisté, tzn. nové pouze ty 2 dcl), dolití chladicí kapaliny, vypuštění přepadových hadiček, doufouknutí pneumatik, namazání řetězu, přetření závažíček na řidítkách, opláchnutí motorky.

7. července 2013 - ověřeno: 290 km na jednu nádrž  (při vynechání dálnic) není problém ; do 15 litrové nádrže Erky se vejde rozhodně více než 15,4 l benzínu :)

Dojezd

- zlobí kontakt na zásuvce "autozapalovače" využívané k nabíjení navigace.

17. června 2013 - dosažení maximální rychlosti 190 km/h, resp. dle GPS 170 km/h a to navzdory menšímu pastorku ;)

12. června 2013 - dofouknutí pneumatik.

7. června 2013 - za velmi příznivou cenu pořizuji dvě rezervní spojková lanka spolu s příslušenstvím ;)

Lanka

5. června 2013 - navzdory povodním je konečně příznivé počasí a čas vytáhnout motorku a zkontrolovat ji po "ubrečeném" návratu z Orlických hor (před měsícem, to ten čas letí!)... překvapením mi úplně není, že jsem zapomněl vypnout nabíječku navigace a tato byla tedy "v provozu" více jak 30 dní v kuse. S baterkou to naštěstí (zdánlivě vůbec) nehlo a elektroinstalace se také udržela. Mile jsem překvapený, že již "dlouho" nenamazaný řetěz navzdory podmínkám provozu tentokrát nezrezl (ne tak podřené chromové matky výfukových svodů a svody samotné) a při stavu tachometru 43.982 km ho konečně řádně máznu. Motorka po měsíční odstávce chytá na potřetí, ale i po zahřátí v otáčkách nad 5tis vynechává jeden válec. Namontuji tlumivku výfuku, doufejme, že tato již opravdu vydrží a neztratím ji (jinak se vracím k originálu) a jedu Erku protáhnout. Jednička, dvojka do červených čísel a moto již zase běží jak "švýcary". Bohužel se není moc projet kam, jsme tak trochu uvízlí na ostrově.

Povodeň

Než vrátím motorku "do garáže", z lekha ji opláchnu z nejhoršího a když Bůh dá, příští pátek vyrážím-e na můj vysněný TransPublic. PS: dnes jsem se také konečně dostal do Pérovny a řešil to mé nešťasné spojkové lanko, které by prý v originále mělo vydržet cca 100tkm! Pokud je na spojce samotné cosi špatně a dle prodavače, který mi přišel velmi fundovaný, stačí zvětšení nutné ovládací síly o cca 10%, rázem se životnost lanka zkracuje na setinu, přestože lanko samotné nikde nedře :-? !. Prý mám počítat s tím, že spojka je při 50tis km prakticky mrtvá a s její opravou - výměnou - jsme na ceně 3tis za díly (za neoriginální díly!), 1tis za lanko (originál), výměna oleje - 1.500,- a kdo ví kolik za práci - to jsme neřešili, jelikož mi rovnou řekli, že mají na 3 měsíce dopředu plno... Vcelku reálně tak (opět) uvažuji o prodeji Erky, ať si to zainvestuje někdo jiný. No a rezervní lanko nemám, jelikož mám prý nejlépe přijet s tím co v současnosti používám (při vyklízení sklepa jsem to přetržené hodil kdo ví kam) a zkusíme až potom něco poskládat...

9. května 2013 - konečně dorazila nová (v pořadí již 3.!) tlumivka výfuku... kéž bych už žádnou další nepotřeboval ;)

TlumivkaCreptus

4. května 2013 - 43419 km - opět mi praská spojkové lanko! To už snad kurva není možný!!! ## ... a to měl být originál ?!! Co s tou spojkou sakra je? :( Test na jiných motorkách neodhalil, že by páčka spojky chodila nějak znatelně více ztuha než ta moje a lanka mi přesto odcházejí jedno za druhým. Tato "originální replika" za 338,- Kč vydržela "neuvěřitelných" 5400 km! :( Zkusím reklamaci, moc šancí na úspěch si ale nedávám a na motorku opět přichází namontovat můj vlastní výtvor z opravarénské sady. Pan Nerad z Creptusu mi reklamovanou tlumivku do výfuku doteď neposlala už se se mnou neobtěžuje ani komunikovat. Jízda bez tlumivky je mi po pár desítkách km ve vyšší rychlosti nepříjemná stejně, jako mezi domy, kde autům spouštím alarmy a lidé se děsí návratu okupantů. O tom, že tím na sebe poutám více pozornosti, než mi je milo, netřeba polemizovat.

rozpad

1. května 2013 - 43401 km - nedaří se mi spasovat výfuk tak, jak byl před demontáží (možná kvůli opravě spodního držáku vypodložením), a tak jsem musel vypodložit venkovní objímku - držák výfuku - filcem a nahradit původního šroub o poznání delším. Řešení neestetické, ale snad alespoň trvanlivé. Svody výfuku začínají opět reznout, příště se vykašlu na sprejovou barvu a zkusím je natřít štětkou - vypalovací barvou na grily a uvidím-e ;). Přetření rezavých držáků plotny kufru černou barvou, vymalování písmen pneumatik

Výfuk+písmo

27. dubna 2013 - 43341 km - výměna přední pneu Maxxis (po více jak 25 tkm!) za Mitas H16 (1.400,- Kč vč. dopravy a práce) a z výsledku jsem nadšený :) Konečně mi po letech přestala lítat řidítka!

Mitas H-16

26. dubna 2013 - 43275 km - dotažení P zrcátka, které má již také načatý závit, mazání opět orezlého řetězu.

22. dubna 2013 - při převozu motorky na nové stání jsem vytratil z výfuku tlumivku :( Opět! A to přesto, že byla přivařená! Reklamace u Creptus-e je ale uznána a posílají mi novou. Schválně, jak dlouho to bude trvat tentokrát :-?

13. dubna 2013 - zpětná montáž upravené masky chladiče a celkem srovnaného L padáku. Je volné P zrcátko... Vyměněny baterie v zámku s alarmem

9. března 2013 - přepojení el. zásuvek => pravá zásuvka je jištěna 10A extra, má svůj vlastní vypínač umístěný pod podsedlovkou a je v ní trvale umístěna universální nabíječka USB a zároveň libovolné zařízení přes redukce z klasického napájecího džeku (koupeno v Lidlu), levá zásuvka je (prozatím) jištěna pouze hlavní 10A pojistkou umístěnou přímo za + pólem baterie a vypínána centrálně (přerušením - pólu) vypínačem umístěným pod sedačkou a osazena nabíječkou mini USB. Zpětná montáž podsedlovek vyplněných mřížkou z TAHOKOVu, motnáž bočních chráničů chladiče (taktéž vyplněných mřížkou), montáž nově nastříkaných výfukových svodů (sametově černá, matná, vypalovací sprej na 800 ´C), montáž zrepasovaného laďáku (nová vatová výplň, nová, upravená tlumicí vložka, vypískovaný ATEST dle originálního výfuku Kawasaki). První start letošního roku ;)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 2 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Deníček Kawasaki ER-5 III resp. V. petrc 10. 03. 2013 - 19:37
RE(2x): Deníček Kawasaki ER-5 III resp. V. davidhavel 10. 03. 2013 - 19:42