31.12.2016 - 207.7xx km - oprava hadičky vedoucí kapalinu k zadnímu ostřikovači: auto na hever, kolo dolů, podběh ven, nasazení hadičky k motorku, ale voda teče dál jinde, než by měla.. demnotáž filtrboxu, baterie a řidicí jednotky, pod (za) kterou je spoj, který se také rozpojil a i po opětovném spojení netěsnil. Odstranění spojek a propojení jinou hadičkou opatřenou sponami. Fuuf... to vše v -2´C.. snad to bude trvanlivé řešení. Po znovuzapojení elektroinstalace se zablokovalo autorádio :D .. ještě, že mám tak šikovného švagra ;) Kompletní diagnostika auta potvridla známé chyby s lambdasondou, servomotorkem vnitřního okruhu a upozornila na dosluhující autobaterii (11,8 V).
Nerad se opakuji a vše lze dohledat v patřičných článcích této rubriky, takže nyní pouze ve zkratce:
- jedná se o Fábii combi I. generace s rokem výroby 2007, motor AZL 2.0 MPi, 85 kw, přestavěnou od prvních dní pro provoz na LPG (Zavoli)
- koupil jsem ji jako 7letou v červnu 2014, po prvním německém majiteli, po opravě bouračky na PP, kdy měla na tachometru zpochybnitelných 172 tkm
- jaký byl první rok se lze dočíst zde, jaký následující zde. V součtu autem, s kterým nebylo při koupi ani dle autorizovaného Škoda servisu nic, proteklo se vším všudy (pojištění, zimní kola...) za rok a třičtvrtě (23tkm), přes 57tis Kč za jeho "údržbu a servis"...no, to není zrovna málo...
Dle německé servisní knížky Škoda, přílohy technického průkazu od dodavatele systému LPG (Zavoli), internetových stránek, vlastního rozumu a později i osobních zkušeností, jsem (si) stanovil následující intervaly pravidelné údržby vycházející z faktu, že s autem najezdíme kolem 12tkm/rok:
10tkm na LPG (dalších)...
Fóbie je moje čtvrté auto na plyn. Předcházeli jí Škodovky 105 a 120 a VW Golf II, tedy vozidla vyrobená v jiném století, ba co dím, tisíciletí, rozuměj vozidla s mechanickými karburátory. Od doby jejich výroby se změnilo mnohé a ač Fóbie disponuje koncepčně velmi podobným motorem jako předcházející Škodovky, nemá samozřejmě již karbárátor, má vstřiky, jako všechna moderní auta. Na tuto změnu museli reagovat i samotní výrobci LPG systémů a přešli na tzv. "sekvenční vstřikování".
Celý systém funguje takto: (odkaz)